Eletrisk vakumpumpe
Eletrisk vakumpumpe
Hei noen her som har erfaring med eletrisk vakumpumpe ?
Har en jeg lurer på og bruke. Noen med erfaring med den under på bildet ?
Har en jeg kjener som har et annet slag, og den bråker litt vel mye .
Har en jeg lurer på og bruke. Noen med erfaring med den under på bildet ?
Har en jeg kjener som har et annet slag, og den bråker litt vel mye .
- Attachments
-
- 018.JPG (69.31 KiB) Viewed 5590 times
-
- 021.JPG (59.57 KiB) Viewed 5590 times
moparman
1968 dodge charger
1974 dodge van B200 big block
1976 dodge maxi van B200 big block
1969 dodge dart 383 overtatt av kona
www chargernorway.com
1968 dodge charger
www chargernorway.com
Re: Eletrisk vakumpumpe
Jeg vet Svenskene bruker fra Volvo, det er kanskje billig også 
Det sitter på Diesel og Turbobiler V70, 2004 -->
D nr 31201707 og 31265827
Hadde vært moro å se priser på dem forskjelige

Det sitter på Diesel og Turbobiler V70, 2004 -->
D nr 31201707 og 31265827
Hadde vært moro å se priser på dem forskjelige

Et alternativ til vakuum pumpe,kan være hydrobooster.......
Som sitter på dieselbiler typ cutlass,van o.l .....den kobles til servopumpa,og er helt stille......
For det er vel fordi du har hard pedal ,at du vil ha mer vakuum????
Som sitter på dieselbiler typ cutlass,van o.l .....den kobles til servopumpa,og er helt stille......
For det er vel fordi du har hard pedal ,at du vil ha mer vakuum????
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
Ja er litt mye cam så det er null vacum på tomgang. Vet en kan ta vacum pumpe fra disel bil. Men vil ikke ha noen fler reimer på bilen
Blir og montere den jeg har kjøpt tenker jeg. Må sette den foran radiatoren enste stedet jeg har plass
Takk for svar

Blir og montere den jeg har kjøpt tenker jeg. Må sette den foran radiatoren enste stedet jeg har plass

Takk for svar

moparman
1968 dodge charger
www chargernorway.com
1968 dodge charger
www chargernorway.com
Det blir antagelig bra
Hydrobooster fra dieselbil er en hydraulisk bremsekraftforsterker,den er koblet til servopumpa m t-stykker på slangen....
Ingen flere reimer

Hydrobooster fra dieselbil er en hydraulisk bremsekraftforsterker,den er koblet til servopumpa m t-stykker på slangen....
Ingen flere reimer

Heisann. Jeg sliter også med hard pedal på Cadillacen min.. Vurderer også en elektrisk vacuumpumpe, men åssen fungerer den du mener Ratman? Lett og montere?
65 Impala 2drht
Tja... Den er montert i stedet for bremsekraftforsterkeren, den er mye mindre ,og har hudraulikkslanger som er seriekoblet med styreservoslangene..
Det sitter sånn på masse biler...Van og sub og sånt... Antagelig lettere å se under panseret på en sånn,enn at jeg prøver å forklare
Jeg bruker ofte sånn når det er mye kam,og trangt i tillegg .. Funker brillefint
Det sitter sånn på masse biler...Van og sub og sånt... Antagelig lettere å se under panseret på en sånn,enn at jeg prøver å forklare

Jeg bruker ofte sånn når det er mye kam,og trangt i tillegg .. Funker brillefint

Vet ikke om det hadde fungert med en dynamo med vakum pumpe montert på baksiden av dynamoen,som på en del dieselbiler,feks.nissan,audi,etc.
Hvis du leter litt og har mulighet til å fabrikere noen fester,finner du sikkert noe du kan bruke.
Står jo ikke TOYOTA med store blokkbokstaver på dynamoen heller,i tillegg kan jo kvaliteten på en "nyere" type dynamo være grei å ta med på kjøpet,og det blir ikke noen flere reimer og den bråker like mye/lite som en vanlig dynamo
Hvis du leter litt og har mulighet til å fabrikere noen fester,finner du sikkert noe du kan bruke.
Står jo ikke TOYOTA med store blokkbokstaver på dynamoen heller,i tillegg kan jo kvaliteten på en "nyere" type dynamo være grei å ta med på kjøpet,og det blir ikke noen flere reimer og den bråker like mye/lite som en vanlig dynamo

Torque dirty to me
Ok. Kan se under panseret på en slik bil når det kommer en innom jobben. Kan det sitte en slik på Oldsmobile Custom Cruiser tro...På den ølbilen vi hadde mins jeg det var noen servoslanger som gikk opp til bremsekraft forsterkeren. Har vært inne på tanken med dynamo løsningen som du foreslår Dommeren.Sjekket litt priser på jobben på ny,men de er dyre de og gitt. Litt surt og bytte ut dynamoen når den som sitter der er ganske ny. Men det er en løsning da.
65 Impala 2drht
Customcruiser har sånn "dings"......
De som opprinnelig hadde dieselmotor ihvertfall....
De som opprinnelig hadde dieselmotor ihvertfall....
hei. jeg har også lurt på sann elektrisk vakumpumpe.
fikk du montert den? og har du noen erfaringer? Funker det ? bråker mye?
fikk du montert den? og har du noen erfaringer? Funker det ? bråker mye?