Chevrolet 350 problemer

Spørsmål, tips & triks angående drivlinje.
Motor, girkasse, mellomaksel & bakaksel.

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
User avatar
Impala 65
Posts: 431
Joined: 11 May 2008, 23:08
Location: Trømborg/Mysen

Chevrolet 350 problemer

Post by Impala 65 »

Har satt inn en 4l80e i Impala`n nå. Var ute på en prøvetur men motoren går som en dass. Ikke gjort annet en og bytte kasse og plugger+pluggkabler. Disse er sjekket 30 ganger om sitter riktig. Satt tilbake gamle pluggene,ikke noe forskjell. Men i forbindelse med TPS(Trottle Position Sensor) måtte vi gasse mye full gass uten og starte motoren. Dette medførte til at den bakre gasseren fløt over etter litt testing. Har hatt opp og sjekket flottørene på begge gasserea og juster bensinnivået til det er ca midt i inspeksjonsglasset(Demon gassere)

Ett eksempel på hva som skjer: Jeg kan sette bilen på rett slette. Holde bremsen inne og gi full gass. Motoren bare puttrer litt før den kveler seg. Altså det er veldig dårlig gassrespons. Kommer ett poff i gasseren kanskje innimellom også.

Noen som vet hva som skjer :lure:
Takknemlig for svar da jeg skal på langtur til helga :)
User avatar
caddycruiser
Posts: 1764
Joined: 27 Apr 2012, 20:38
Location: rett under fossen, Halden

Re: Chevrolet 350 problemer

Post by caddycruiser »

Hvis du står i park oppfører motoren seg normalt når du ruser?

Den 4 l80 kommer den fra en diesel bil? Hvis så, har converter blitt byttet til bensin pluss at du må muligens bytte ventilhuset i kassa også.
User avatar
Impala 65
Posts: 431
Joined: 11 May 2008, 23:08
Location: Trømborg/Mysen

Re: Chevrolet 350 problemer

Post by Impala 65 »

Det er som om det er ett sekund med "død tid" akkurat idet jeg gasser. Når jeg kjører høres ikke motoren normal ut. Er ihvertfall halvparten så dårlig respons som det burde
doey
Posts: 98
Joined: 26 Dec 2009, 14:21
Location: hommelvik ( trøndelag)

Re: Chevrolet 350 problemer

Post by doey »

Akspumpa på forgasseren da? Dere har ikke vært borti den når dere har montert tps,n?
User avatar
Impala 65
Posts: 431
Joined: 11 May 2008, 23:08
Location: Trømborg/Mysen

Re: Chevrolet 350 problemer

Post by Impala 65 »

Har ikke justert dem eller noe. Virker som om overføringene sitter korrekt også. Har aldri vært noe særlig borti disse gasserene så har lite kunnskap om dette.
User avatar
Impala 65
Posts: 431
Joined: 11 May 2008, 23:08
Location: Trømborg/Mysen

Re: Chevrolet 350 problemer

Post by Impala 65 »

Har akkurat koblet vekk converter og strømmen til kassa,og nå oppfører den seg normalt.Gangen på tomgang er bedre og gassresponsen er fin. Når jeg kjørte den langs veien og ga full gass virket det som om du gikk tom for bensin. Bare døde sånn pent ut og gangen hørtes elendig ut. Noen forslag? :lure:
User avatar
Grotle
Posts: 2065
Joined: 17 Jan 2013, 20:35
Location: Bergen
Contact:

Re: Chevrolet 350 problemer

Post by Grotle »

kjenner til eit likt problem, men då var motoren på ca 700 hk.
Når ein gasset med den så gjekk all bensinen heilt bak i tanken og motoren begynte å hoste og då måtte ein sleppe gassen slik at bensinen gjekk ned igjen til nivået til tappinga fra tanken. Men eg trur at det er ikkje problemet her :lure:
Ove-André Grotle
Gamlingen's Chevrolet big Dooley
viewtopic.php?f=37&t=8244" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Impala 65
Posts: 431
Joined: 11 May 2008, 23:08
Location: Trømborg/Mysen

Re: Chevrolet 350 problemer

Post by Impala 65 »

Han som bygde kassa kommer og ser i helga,han lurte på lock up´n. Det samme gjør jeg. Håper og finne ut av det snart da det er knall vær om dagen :D
Post Reply