Var reklame for TV2 nyhetene. Det skal være angående nye bilbygge-regler etter hva jeg skjønte!
Så bare en kort reklame for det
TV2 kl. 21.00.
Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
- 1995 Chevrolet S10 Pick-up
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
Re: Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=3 ... 71&Order=2" onclick="window.open(this.href);return false;
- 1995 Chevrolet S10 Pick-up
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
Re: Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
La oss nå for all del slippe at en eller annen tosk kjører tulling og skader seg selv og andre med en hot rod eller AC Cobra med falske papirer. Da risikerer vi at hele greia velter.
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson
Thomas Jefferson
Re: Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
Blir sikkert mange 100-tusen i avgifter...
"...Da er det endelig besluttet. Det blir et amatørbyggeregelverk i Norge..."
http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=3 ... 92&Order=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/pre ... ?id=682808" onclick="window.open(this.href);return false;
"...Da er det endelig besluttet. Det blir et amatørbyggeregelverk i Norge..."
http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=3 ... 92&Order=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/pre ... ?id=682808" onclick="window.open(this.href);return false;
- 1995 Chevrolet S10 Pick-up
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
Re: Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
Nå er det vel egentlig ikke tiden for å svartmale dette. Innstillingen er at dette skal være et amatøregelverk, som forutsetter at det ikke brukes i profesjonell hensikt...TommyV8 wrote:Blir sikkert mange 100-tusen i avgifter...
Det er videre argumentert med at det skal være antallsbegrensning og i den sammenheng vil det ikke være økonomisk hensiktmessig med innkreving av høye avgifter... Tanken er vel at det skal være etter svensk modell...
Re: Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
Antallbegrensning? Altså bare et lite antall biler som kan være like? Slik at det ikke blir en "masseproduksjon"/serieproduksjon?
Vi får håpe på det beste, det går jo riktig retning
Vi får håpe på det beste, det går jo riktig retning
- 1995 Chevrolet S10 Pick-up
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
Re: Angående bilbygge-regler i Norge (TV2 kl.21.00)
Fra SFRO sin side:
I korte trekk vil vi her, av hensyn til et forventningsfullt byggepublikum, gjengi noe av det som vil legge føringer for amatørbygging av kjøretøy i Norge. Det blir snakk om en 1. gangs godkjenning av et kjøretøy, som om kjøretøyet er helt nytt. Et amatørbygget kjøretøy vil altså bli ansett som et nytt kjøretøy uavhengig om det er satt sammen av nye deler, brukte deler eller en kombinasjon av nye og brukte deler. Det betyr et helt nytt regelsett for amatørbygde kjøretøy, forankret i den nasjonale Kjøretøyforskriften. En amatørbyggeregel kan dog ikke komme til anvendelse på kjøretøy som er produsert i serie. Den kan heller ikke komme til anvendelse på et kjøretøy som allerede er registrert. Det vil bli stilt strenge krav til at det ikke skal foregå noen form for hel eller delvis produksjon av kjøretøy. Derfor blir det en streng søkeprosess og oppfølging av byggeprosessen, samt begrensninger i forhold til søker, antall søknader og antall registrerte kjøretøy.
http://nfsok.no/aktuelt.html
I korte trekk vil vi her, av hensyn til et forventningsfullt byggepublikum, gjengi noe av det som vil legge føringer for amatørbygging av kjøretøy i Norge. Det blir snakk om en 1. gangs godkjenning av et kjøretøy, som om kjøretøyet er helt nytt. Et amatørbygget kjøretøy vil altså bli ansett som et nytt kjøretøy uavhengig om det er satt sammen av nye deler, brukte deler eller en kombinasjon av nye og brukte deler. Det betyr et helt nytt regelsett for amatørbygde kjøretøy, forankret i den nasjonale Kjøretøyforskriften. En amatørbyggeregel kan dog ikke komme til anvendelse på kjøretøy som er produsert i serie. Den kan heller ikke komme til anvendelse på et kjøretøy som allerede er registrert. Det vil bli stilt strenge krav til at det ikke skal foregå noen form for hel eller delvis produksjon av kjøretøy. Derfor blir det en streng søkeprosess og oppfølging av byggeprosessen, samt begrensninger i forhold til søker, antall søknader og antall registrerte kjøretøy.
http://nfsok.no/aktuelt.html