Hei. Jeg har nettopp importert meg en 56 chevy 210. 2D.stolpe. denne har en 383stroker og ombygd til skivebremser fram.ingen andre spesielle forandringer. vil dette skape problemer på førstegangsvisningen?
noen som har litt peiling på dette?
har snakket med teknisk på amcar og de sa at papirer på ombygging til skivebremser fant man på nettet...
men motoren kun skape litt problemer. enda denne har VB i chassinr. (v8 bil) men de snakket om hvis motoren hadde motornr til 350 så skulle det gå,men hvis det var ny 383 eller hva han nå sa så kunne det bli problem med å få den godkjent.
Noen som har tips eller erfaring med dette? må jeg virkelig skaffe med en sliten 350 motor å sette i for å få den godkjent???
import av 56 Chevy.
import av 56 Chevy.
"Rock'n roll has been going downhill ever since Buddy Holly died."
Re: import av 56 Chevy.
Det er vel en 350 motor som er bygget om. Du kan jo ta motor nr så får du vite hva det er!
Dem er vel ikke så glad i trimming
Dem er vel ikke så glad i trimming
Frantzen Racing
Re: import av 56 Chevy.
Noen tips: Fest batteriet,fiks skiltlyset.... Juster forgasser og tenning så det ikke oser bensin i den ærefulle hallen til mannen
Hvis lydnivået er slik det pleier å være,vil du få beskjed om å dokumentere motoreffekt....
Monter potter så bilen blir nesten lydløs,da kan det hende du ikke får noe særlig spørsmål om motoren i det hele tatt...
Har du bredere hjul bak enn foran....... Ja,da er du å anse som en kriminell.......... Så lån deg noen hjul med samme dim foran og bak...
225/60-15 er akseptabelt på en sånn bil...(amcar hjelper deg her)
Skaff svære hauger med dokumentasjon om alt mellom himmel og jord om den biltypen... Pugg alt som står der,og ta med deg bokhaugen inn til mannen
Jo mer du letter arbeidet til mannen ,jo større er sjansen for å få skilter.....
Ha dok på vekt,lengde,bredde osv..... Han vil mest sannsynlig betrakte bilen din som enU.F.O,så sant du ikke kan fortelle han at du har all info som er nødvendig........... Lykke til,dette går fint.... Om du er forberedt
Hvis lydnivået er slik det pleier å være,vil du få beskjed om å dokumentere motoreffekt....
Monter potter så bilen blir nesten lydløs,da kan det hende du ikke får noe særlig spørsmål om motoren i det hele tatt...
Har du bredere hjul bak enn foran....... Ja,da er du å anse som en kriminell.......... Så lån deg noen hjul med samme dim foran og bak...
225/60-15 er akseptabelt på en sånn bil...(amcar hjelper deg her)
Skaff svære hauger med dokumentasjon om alt mellom himmel og jord om den biltypen... Pugg alt som står der,og ta med deg bokhaugen inn til mannen
Jo mer du letter arbeidet til mannen ,jo større er sjansen for å få skilter.....
Ha dok på vekt,lengde,bredde osv..... Han vil mest sannsynlig betrakte bilen din som enU.F.O,så sant du ikke kan fortelle han at du har all info som er nødvendig........... Lykke til,dette går fint.... Om du er forberedt
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
Re: import av 56 Chevy.
Hehe takk for alle tipsene ratman en kamerat av meg viste sin 71 camaro hos BT for litt siden. han lot hjulene som fulgte med stå på.
17" coys felger 7.5" fram og 9" bak. men med 235/55-17 fram og bak. de kommenterte ikke felgene. så kun etter om det var samme dim. på dekkene,
så ble det skrevet inn på vognkortet hans
jeg har 7" og 8" x 17 på Chevy`n og samme dekkdim. fram og bak som han. vil det være dumt og vise den med disse?
har også skivebremser framme,men dette var ikke noe problem i.flg. Amcar. de skulle ordne papirer på det.
har skrevet ned motornummeret men må høre med amcar om dette da jeg ikke finner noen plass på nettet som hjelper meg å tyde dette.
17" coys felger 7.5" fram og 9" bak. men med 235/55-17 fram og bak. de kommenterte ikke felgene. så kun etter om det var samme dim. på dekkene,
så ble det skrevet inn på vognkortet hans
jeg har 7" og 8" x 17 på Chevy`n og samme dekkdim. fram og bak som han. vil det være dumt og vise den med disse?
har også skivebremser framme,men dette var ikke noe problem i.flg. Amcar. de skulle ordne papirer på det.
har skrevet ned motornummeret men må høre med amcar om dette da jeg ikke finner noen plass på nettet som hjelper meg å tyde dette.
"Rock'n roll has been going downhill ever since Buddy Holly died."
- 56 210 2 dørs stolpe
- Posts: 283
- Joined: 17 Sep 2009, 10:06
- Location: Båstad
Re: import av 56 Chevy.
Grom vogn
Min 56 blei godkjent i Norge med skivebremser foran , var ingen problem
Fikk også godkjent den med 225/60-15 foran og 255/60-15 bak , dette er ført inn i vognkortet så er vel mulig
Hva slags motornr har du a
Har lasta ned div koder så kan se om jeg kjenner det igjen
Min 56 blei godkjent i Norge med skivebremser foran , var ingen problem
Fikk også godkjent den med 225/60-15 foran og 255/60-15 bak , dette er ført inn i vognkortet så er vel mulig
Hva slags motornr har du a
Har lasta ned div koder så kan se om jeg kjenner det igjen
Elsker alt som bråker å går fort
Dekk er tross alt ferskvare !!!
Dekk er tross alt ferskvare !!!
Re: import av 56 Chevy.
Hei 56 210 2 dørs stolpe.
fin bil du har. tenkte å slå til på den der da den lå ute for salg
Har en 383 som er liiitt i det kvasseste laget,men fant ut at blokka var fra en 350 fra 18/9-75, så amcar skulle ordne med papirer på den.
hadde du med deg papirer på skivebremsene på visningen?
fikk høre at det kom nye regler ang. førstegangsvisning for slike gamle biler i høst,men usikker på om det er tilfelle.
fin bil du har. tenkte å slå til på den der da den lå ute for salg
Har en 383 som er liiitt i det kvasseste laget,men fant ut at blokka var fra en 350 fra 18/9-75, så amcar skulle ordne med papirer på den.
hadde du med deg papirer på skivebremsene på visningen?
fikk høre at det kom nye regler ang. førstegangsvisning for slike gamle biler i høst,men usikker på om det er tilfelle.
"Rock'n roll has been going downhill ever since Buddy Holly died."