import av 56 Chevy.

Spørsmål, tips & triks angående godkjenning av bil hos Statens Vegvesen og import av bil.

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
User avatar
Pingo
Posts: 48
Joined: 25 Apr 2008, 02:23
Location: Porsgrunn

import av 56 Chevy.

Post by Pingo »

Hei. Jeg har nettopp importert meg en 56 chevy 210. 2D.stolpe. denne har en 383stroker og ombygd til skivebremser fram.ingen andre spesielle forandringer. vil dette skape problemer på førstegangsvisningen?
noen som har litt peiling på dette?
har snakket med teknisk på amcar og de sa at papirer på ombygging til skivebremser fant man på nettet...
men motoren kun skape litt problemer. :shock: enda denne har VB i chassinr. (v8 bil) men de snakket om hvis motoren hadde motornr til 350 så skulle det gå,men hvis det var ny 383 eller hva han nå sa så kunne det bli problem med å få den godkjent. :(
Noen som har tips eller erfaring med dette? må jeg virkelig skaffe med en sliten 350 motor å sette i for å få den godkjent???
"Rock'n roll has been going downhill ever since Buddy Holly died."
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: import av 56 Chevy.

Post by Percy »

Det er vel en 350 motor som er bygget om. Du kan jo ta motor nr :wink: så får du vite hva det er!

Dem er vel ikke så glad i trimming :lure:
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
Ratman
Posts: 963
Joined: 03 Jan 2009, 16:58
Location: ski

Re: import av 56 Chevy.

Post by Ratman »

Noen tips: Fest batteriet,fiks skiltlyset.... Juster forgasser og tenning så det ikke oser bensin i den ærefulle hallen til mannen :)
Hvis lydnivået er slik det pleier å være,vil du få beskjed om å dokumentere motoreffekt....
Monter potter så bilen blir nesten lydløs,da kan det hende du ikke får noe særlig spørsmål om motoren i det hele tatt...
Har du bredere hjul bak enn foran....... Ja,da er du å anse som en kriminell.......... Så lån deg noen hjul med samme dim foran og bak...
225/60-15 er akseptabelt på en sånn bil...(amcar hjelper deg her)
Skaff svære hauger med dokumentasjon om alt mellom himmel og jord om den biltypen... Pugg alt som står der,og ta med deg bokhaugen inn til mannen :D
Jo mer du letter arbeidet til mannen ,jo større er sjansen for å få skilter.....
Ha dok på vekt,lengde,bredde osv..... Han vil mest sannsynlig betrakte bilen din som enU.F.O,så sant du ikke kan fortelle han at du har all info som er nødvendig........... Lykke til,dette går fint.... Om du er forberedt :reeead:
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
User avatar
Pingo
Posts: 48
Joined: 25 Apr 2008, 02:23
Location: Porsgrunn

Re: import av 56 Chevy.

Post by Pingo »

Hehe :lol: takk for alle tipsene ratman :) en kamerat av meg viste sin 71 camaro hos BT for litt siden. han lot hjulene som fulgte med stå på.
17" coys felger 7.5" fram og 9" bak. men med 235/55-17 fram og bak. de kommenterte ikke felgene. så kun etter om det var samme dim. på dekkene,
så ble det skrevet inn på vognkortet hans :shock:
jeg har 7" og 8" x 17 på Chevy`n og samme dekkdim. fram og bak som han. vil det være dumt og vise den med disse?
har også skivebremser framme,men dette var ikke noe problem i.flg. Amcar. de skulle ordne papirer på det.
har skrevet ned motornummeret men må høre med amcar om dette da jeg ikke finner noen plass på nettet som hjelper meg å tyde dette.
"Rock'n roll has been going downhill ever since Buddy Holly died."
User avatar
56 210 2 dørs stolpe
Posts: 283
Joined: 17 Sep 2009, 10:06
Location: Båstad

Re: import av 56 Chevy.

Post by 56 210 2 dørs stolpe »

Grom vogn :usaflagg

Min 56 blei godkjent i Norge med skivebremser foran , var ingen problem :D
Fikk også godkjent den med 225/60-15 foran og 255/60-15 bak , dette er ført inn i vognkortet så er vel mulig :boink

Hva slags motornr har du a :?:

Har lasta ned div koder så kan se om jeg kjenner det igjen :)
Elsker alt som bråker å går fort :o
Dekk er tross alt ferskvare !!!
User avatar
Pingo
Posts: 48
Joined: 25 Apr 2008, 02:23
Location: Porsgrunn

Re: import av 56 Chevy.

Post by Pingo »

Hei 56 210 2 dørs stolpe.
fin bil du har. tenkte å slå til på den der da den lå ute for salg :)
Har en 383 som er liiitt i det kvasseste laget,men fant ut at blokka var fra en 350 fra 18/9-75, så amcar skulle ordne med papirer på den.
hadde du med deg papirer på skivebremsene på visningen?
fikk høre at det kom nye regler ang. førstegangsvisning for slike gamle biler i høst,men usikker på om det er tilfelle.
"Rock'n roll has been going downhill ever since Buddy Holly died."
Post Reply