Skärmlöst?

Spørsmål, tips & triks angående godkjenning av bil hos Statens Vegvesen og import av bil.

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
User avatar
Roadster 30
Posts: 43
Joined: 03 Oct 2008, 20:42
Location: Säffle, Värmland

Skärmlöst?

Post by Roadster 30 »

Håller på att planera vad som skall hända med min roadster nästa säsong. :mekke: Skärmlöst är en av planerna. Vad säger lagens långa arm, Politi, :stop om detta i Norge.
Jag jobbar i Norge så det kommer nog att bli en hel del åkande med roadstern i detta land nästa år. Jag bara undrar någon som har erfarenheter av detta. :kanskje
Böter eller...........

Så här..........
Image
eller såhär........
Image
Var glad, det hjälper!
"Ford-forever"

Ford 5 w coupe 1936
T-bird -62 cab
User avatar
Stefan
Roddare
Posts: 1947
Joined: 07 May 2007, 20:37
Location: Koppom
Contact:

Re: Skärmlöst?

Post by Stefan »

Enda erfarenhet av att åka skärmlöst var med A-Ford coupen ja hade. Blev stoppad en gång och den enda frågan som kom då var hur ja fick plats i den låga kupen...
Har inte hört någon som blivit bötfäld för att han åkt skärmlöst...
User avatar
Hotrodder
Posts: 291
Joined: 25 Apr 2008, 15:19
Location: Søgne

Re: Skärmlöst?

Post by Hotrodder »

Tror det går stort sett greit å kjøre med, men man får ikke godkjent bilen uten skjermer. Med andre ord risikerer man mangellapp dersom man treffer feil politi langs veien.

Jeg vil også tro at dersom man kjører skjermløst i regnvær med vannsøyler stående et par meter til værs, sitter antakelig mangel lappen løsere hos evt politifolk, enn i finvær. Og som kjent regner det oftere i "real life" enn i ramintiserte hot rod filmer...

Jeg bygger skjermløs '34 Roadster selv, men har laget skjermer som henger godt i kun en bolt pr skjerm. Dermed vil det være enkelt å montere/demontere ved behov.
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson
Post Reply