Chassinummer

Spørsmål, tips & triks angående godkjenning av bil hos Statens Vegvesen og import av bil.

Moderators: TommyV8, Percy

Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Chassinummer

Post by Galaxie »

Noen som har et godt tips til å få chassinummer på en rusten ramme lesbart igjen?
Biltilsynet må ha chassinr på 39`n for å finne papirene da de ligger i det gamle arkivet. holdt ikke med reg.nr :? En stålbørste ga meg nesten alle tallene, men ett er veldig utydelig. Har hørt noe om syre?? Tenkte på sandblåsing, men det gjør det vel kanskje mer uleselig?
User avatar
Blazerteam
Posts: 488
Joined: 10 Jun 2007, 18:42
Location: Mo i Rana

Post by Blazerteam »

Prøv med smergel-sandpapir..Er det bare ett siffer du mangler,går det jo ann å prøve seg fram og på biltilsynet.
Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Post by Galaxie »

Pusset litt med sandpapir også. Problemet er vel også at jeg ikke vet hvor mange siffer chassienr. skal være. Noen som vet? Mellom det første og andre lesbare sifferet på ramma er det et stort mellomrom, så er usikker på om det skal stå et tall der, eller det bare er sånn ? Skal kontakte biltilsynet igjen å høre. Papirene er jo i orden på denne bilen, men det bare det å finne dem. :?
User avatar
Blazerteam
Posts: 488
Joined: 10 Jun 2007, 18:42
Location: Mo i Rana

Post by Blazerteam »

Er det ikke samme motornummer som rammenr på disse bilene :?: .Kan jo være at original motoren ennå sitter der :wink:
Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Post by Galaxie »

Blazerteam wrote:Er det ikke samme motornummer som rammenr på disse bilene :?: .Kan jo være at original motoren ennå sitter der :wink:
Har ikke motoren. Den som satt i var en Fransk Vedette motor. :)
User avatar
kustomchry
Posts: 1087
Joined: 15 Apr 2007, 19:10
Location: Alta
Contact:

Post by kustomchry »

Står ikke chassinr på den ovale plata på torpedoveggen da??
Kan evnt sjekke i morgen hvor mange siffer det skal være, har jo 39 ramme på min.
Tor Ivar
Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Post by Galaxie »

Har ikke sett noen oval plate. Mulig den er fjernet da. Vært fint å hatt antall siffer ja :)
User avatar
kustomchry
Posts: 1087
Joined: 15 Apr 2007, 19:10
Location: Alta
Contact:

Post by kustomchry »

Er åtte siffer i nummeret, på plata står det først to siffer så bindestrek og så seks siffer.
Ser på bildet ditt av motorrommet at der har iallefall vært en plate.
Her er bilde av en 39 torpedovegg jeg har stående, så ser du hvor plata skal være....

Image

Image
Tor Ivar
Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Post by Galaxie »

Takk :) Får kikke litt om jeg kan finne den plata. Kikka ikke så nøye etter det, ettersom jeg ikke visste at chassinummer stod der også.
Har 7 tall som er ganske tydelige på ramma, men med et mellomrom mellom 1 og 2 siffer. Så skulle nok vært et tall der da..
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Post by Percy »

Har du ikke reg nr til bilen ?
ImageFrantzen RacingImageImage
Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Post by Galaxie »

Percy wrote:Har du ikke reg nr til bilen ?
Jo. Men papirene ligger i det gamle registeret. For å finne de, holdt det ikke med reg.nr. Har ikke akkurat tenkt å registrere den ennå. Langt igjen til det, men liker å vite at ting er iorden :)
Nå fant jeg noe info på nett som kanskje kan hjelpe meg. Nummeret skal stå 3 forskjellige steder på ramma så jeg får lete litt å se.

http://www.vanpeltsales.com/FH_web/1939 ... own-13.htm
Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Post by Galaxie »

Vel da har jeg fått svar fra det gamle arkivet på biltilsynet, med kopi av registerkort fra det gamle understellsregisteret. Står ikke mye der annet enn regnr., årsmodell og chassinummer. Viser seg at jeg manglet ett tall, men nå har jeg ihvertfall hele chassi.nr. :)
User avatar
kustomchry
Posts: 1087
Joined: 15 Apr 2007, 19:10
Location: Alta
Contact:

Post by kustomchry »

Bra det ordnet seg :D
Tor Ivar
Galaxie
Posts: 3385
Joined: 20 Aug 2007, 01:32
Location: Holmestrand
Contact:

Post by Galaxie »

kustomchry wrote:Bra det ordnet seg :D
Ja :) Biltilsynet i Tønsberg skal nå lete i kjelleren etter videre papirer. Får svar derfra til uka igjen. Hvis ikke de finner noe, får jeg vel nye papirer, så det løser seg nok. :)
User avatar
willywiner
Posts: 4382
Joined: 08 Mar 2007, 13:33
Location: Charlottenberg

Post by willywiner »

galaxie wrote:
kustomchry wrote:Bra det ordnet seg :D
Ja :) Biltilsynet i Tønsberg skal nå lete i kjelleren etter videre papirer. Får svar derfra til uka igjen. Hvis ikke de finner noe, får jeg vel nye papirer, så det løser seg nok. :)
Utrolig posetiv mann du Galaxie :punk
™©WILLYWINER©™
HOBO CRUISERS
Post Reply