1972 Pontiac LeMans "Restomod".

Legg ut bilder og skriv info om din bil! Samme om det er et prosjekt eller en fin bil.

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
faabak
Posts: 9
Joined: 24 Apr 2017, 15:24
Location: Vegårshei
Contact:

1972 Pontiac LeMans "Restomod".

Post by faabak »

Litt om bilen min: 1972 Pontiac "Luxury" LeMans. Lå en liten periode på Finn før jeg kjøpte den i Februar i fjor (2016). LeMans blir vel kategorisert som muskelbil, men denne Luxury-utgaven har jo skjørter, hvitt vinyltak, sofa og rattgir. Derfor så kanskje ikke mange potensialet i den. Første jeg gjorde når jeg kom hjem var ihvertfall å få av skjørtene:
Image

Rimelig grei innvendig, veldig usikker på om det skal inn stoler med tiden istedenfor..
Image

Så ble det endelig April, og jeg kunne ta ut bilen igjen. Første tur ble til lillebror's jobb for å få lagt på dekk på nye felger fra USA - US Mags Bandit U109:
Image

Siste tur i fjor før bilen ble parkert, sammen med en kamerat sin '67 El Camino:
Image
faabak
Posts: 9
Joined: 24 Apr 2017, 15:24
Location: Vegårshei
Contact:

Re: 1972 Pontiac LeMans "Restomod".

Post by faabak »

Ut gikk motoren, og ble solgt før jul.
Image

Kjøpte (ny) motor til bilen allerede i Juli i fjor, så rensket denne - En 2004 LM7 (LS):
Image

AC-delete:
Image

LS1 innsug:
Image

Lakkert motor:
Image

Har nå fått på vinyltaket, så må få tatt noen nye bilder. Det er også montert 98 Grand Cherokee styresnekke (færre runder på rattet) og BMR 1" senkefjærer foran.

Fikk en liten "set-back" i går, da jeg oppdaget at TH350 ikke nødvendigvis er TH350. BOP har en annen boltesirkel enn Chevy, så da var plutselig ikke motoren "bolt-on" lenger. Heldigvis fikk jeg tips om at jeg kunne kjøpe en adapterplate fra Speedway Motors, så da ble denne handlet inn. :)
http://www.speedwaymotors.com/Chevy-to- ... ,3281.html

Neste som skal gjøres nå er å koble opp bensinsystemet mens jeg venter på resten av deler fra USA.
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: 1972 Pontiac LeMans "Restomod".

Post by Percy »

Fin bil :tommelO

Håper vi får være med på motorbytte :bilde
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
TommyV8
FrantzenRacing
Posts: 6820
Joined: 10 May 2006, 20:50
Location: Gan
Contact:

Re: 1972 Pontiac LeMans "Restomod".

Post by TommyV8 »

Blir stadig vekk overraska over hvor mye hjul har å si på utseende!

Morsomt valg av motorfarge. Blir jo som originalt dette :)

faabak
Posts: 9
Joined: 24 Apr 2017, 15:24
Location: Vegårshei
Contact:

Re: 1972 Pontiac LeMans "Restomod".

Post by faabak »

TommyV8 wrote: 10 May 2017, 20:48 Blir stadig vekk overraska over hvor mye hjul har å si på utseende!

Morsomt valg av motorfarge. Blir jo som originalt dette :)
Absolutt, ble rimelig overrasket selv når jeg jekket den ned. :D
Fargen bestemte jeg meg for med en gang, for å beholde noe av Pontiac-genene. Har lyst til å konvertere til "forgasser-innsug" med 4150-style throttle body etterhvert for at den skal se enda mer original ut, og kanskje til og med sort luftfilterboks. ;)
Percy wrote: 03 May 2017, 10:44 Fin bil :tommelO

Håper vi får være med på motorbytte :bilde
Hehe, ja, skal prøve å få tatt bilder underveis.
Fikk adapterplata som skal mellom kassa og motoren i dag, og det ser ut som det skal passe bra! :thumbright: ..så gjenstår det å se når jeg skal ned og skru dette sammen på lørdag da. :dunk:
Post Reply