Indy500's 70 Chevelle
Re: Indy500's 70 Chevelle
Ja prøver og bytte det meste, det som ikke blir byttet blir blåst å lakkert. Veldig greit å montere med bare nye rene deler og nye bolter.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Her er rivingen igang, prøver å få litt oversikt over hva som må byttes av stål og hva jeg mangler av deler.
Sku tappa girkassa litt bedre som dere ser
Og motorn er vel snart ferdig byggd, akkurat ferdig og justere ventiler, så skal få på pjasket utvendig iløpet av dagen. Mangler bare ventilkåper og luftfilter, har ikke helt bestemt meg for hvilke jeg skal bruke enda.
Sku tappa girkassa litt bedre som dere ser
Og motorn er vel snart ferdig byggd, akkurat ferdig og justere ventiler, så skal få på pjasket utvendig iløpet av dagen. Mangler bare ventilkåper og luftfilter, har ikke helt bestemt meg for hvilke jeg skal bruke enda.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Ergrer meg litt at jeg ikke fikk montert serpentiner reimsettet før jeg reiste. Men ble nesten ferdig me bb
Satser på at stålet kan være i boks til jeg kommer hjem så får jeg gjordt unna sveising og lakkering av alt i motorrom.
Satser på at stålet kan være i boks til jeg kommer hjem så får jeg gjordt unna sveising og lakkering av alt i motorrom.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Da har jeg fått tak i alt stålet jeg trenger, bestilte ny radiator support med roar, og fikk tak i alle platene til cowl fra en forhandler i arizona, rustfrie orginal deler. Gode priser og lav frakt. Tenkte og kjøpe kit til å flushe torpedoen med abc performance, men fant ut det er like greit og ta seg tid til å kappe det til selv. Måtte bestille ny bunnpanne til big blocken, fant ut at den jeg brukte mange timer på å rette ut og restaurere passet bare corvette og pickup
Ellers har jeg fått bestillt resten av bremserør i rustfritt, og det manglende til å få i gang bremsene. Fortsatt en lang liste med deler jeg mangler men er et steg nermere.
Satser på å få ferdig sveising, sliping og lakkering når jeg kommer hjem så har jeg god tid til å sette sammens alt igjen til mai.
Ellers har jeg fått bestillt resten av bremserør i rustfritt, og det manglende til å få i gang bremsene. Fortsatt en lang liste med deler jeg mangler men er et steg nermere.
Satser på å få ferdig sveising, sliping og lakkering når jeg kommer hjem så har jeg god tid til å sette sammens alt igjen til mai.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Bilde ifra siste kjøreturen, og et bilde fra jeg satt og syket meg opp med en kald en før riving igjen
Var tungt og plukke ned bilen igjen etter at sesongen ble så kort.. fikk knappt trilla 5 mil.
Var tungt og plukke ned bilen igjen etter at sesongen ble så kort.. fikk knappt trilla 5 mil.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Alltid like spennendes og se hva som skjuler seg under blekket ifra sist restaurering
Som sist, var det gjordt "the american way"
Heldigvis var bunnen solid bortsett fra en liten rute i kanten på passasjerside. Så fram med punktsveisborret og sette igang igjen skal få behandla alt skikkelig den gangen her så ikke det blir ståendes ubehandla stål, i alt slags vær.
Frontruta var gammel med mange små sprekker i alle retninger og ruta hadde delt seg i hjørnene. Så den sprakk når jeg løfta den ut.
Noen her som har tips til hvor jeg skal handle ny? Hører at det er ekstremt store forskjeller på pris? Prøver og rekke treff i mai, og bruker nokk penger på å få samla alt som det er så tar imot alt av råd!
Fikk ny cowl og litt forskjellig fra arizona, veldig greit med orginal deler, lettere overflaterust som børsta rett av og solbleika lakk + at rutekanalen forsatt var påsveist. Cowl skuldrene jeg har er repro deler så regner med det blir litt tilpassing der.
Som sist, var det gjordt "the american way"
Heldigvis var bunnen solid bortsett fra en liten rute i kanten på passasjerside. Så fram med punktsveisborret og sette igang igjen skal få behandla alt skikkelig den gangen her så ikke det blir ståendes ubehandla stål, i alt slags vær.
Frontruta var gammel med mange små sprekker i alle retninger og ruta hadde delt seg i hjørnene. Så den sprakk når jeg løfta den ut.
Noen her som har tips til hvor jeg skal handle ny? Hører at det er ekstremt store forskjeller på pris? Prøver og rekke treff i mai, og bruker nokk penger på å få samla alt som det er så tar imot alt av råd!
Fikk ny cowl og litt forskjellig fra arizona, veldig greit med orginal deler, lettere overflaterust som børsta rett av og solbleika lakk + at rutekanalen forsatt var påsveist. Cowl skuldrene jeg har er repro deler så regner med det blir litt tilpassing der.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Dem liker å gå den korteste veien. Stå på videre Erik.
Det blir nok bra
Det blir nok bra
Frantzen Racing
Re: Indy500's 70 Chevelle
Det var nå en del verre en forventet, fjernet ytre cowl panel og cowl skuldre så var alt rottent + en go del rust i a stolpe. Var så lite igjen at det var ikke en gang stål til å lage nye maler av engang. Så nå har det vert 6 - 12 timer daglig med sveising i 4 uker. Har tatt lite bilder av selve prosessen, har som regel vert opphengt i rust.
Men fått behandla alt innvendig i motsetning til ubehandla stål, som er orginalt.
Fikk sveist på igjen cowl og skuldre igjen idag. Har gjordt om dreneringa på bilen nå så det ikke skjer igjen, orginalt så skal alt vann fra frontrute renne ned igjennom cowl skuldre, igjennom kanaler og ut i bakkant. Det funker dårlig med litt stuk. Sikkert mange gm biler som fikk svi av hijackersa!
En del sliping imorra så skal jeg begynne og lage mal for ny torpedo. Så håper og ha rydda og rengjordt garasje å fått alt i epoxy innen helga.
Men fått behandla alt innvendig i motsetning til ubehandla stål, som er orginalt.
Fikk sveist på igjen cowl og skuldre igjen idag. Har gjordt om dreneringa på bilen nå så det ikke skjer igjen, orginalt så skal alt vann fra frontrute renne ned igjennom cowl skuldre, igjennom kanaler og ut i bakkant. Det funker dårlig med litt stuk. Sikkert mange gm biler som fikk svi av hijackersa!
En del sliping imorra så skal jeg begynne og lage mal for ny torpedo. Så håper og ha rydda og rengjordt garasje å fått alt i epoxy innen helga.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Fikk bretta rundt det skjegget å fått vekk den stygge skjøten mellom cowl og torpedo.
Å fått slipt reint resten, har ikke bete meg på torpedon enda men det blir
Å fått slipt reint resten, har ikke bete meg på torpedon enda men det blir
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Joda fikk tatt all rusta sist fritur, fikk laget til malen til torpedoen, så må bare få sveisa inn den når jeg kommer hjem til jul. Så er det lakkering og montering.
Fikk bestillt moderne styresnekke, ny center link, indre og ytre endeledd og alt tilhørende her før om dagen, så har vel alt som trengst til å få den på hjula igjen nå.
Venter på et siste bremserør ifra jegs å da, et som mangla i et kit. Men håper det blir på plass før neste år.
Fikk bestillt moderne styresnekke, ny center link, indre og ytre endeledd og alt tilhørende her før om dagen, så har vel alt som trengst til å få den på hjula igjen nå.
Venter på et siste bremserør ifra jegs å da, et som mangla i et kit. Men håper det blir på plass før neste år.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo