Indy500's 70 Chevelle
Indy500's 70 Chevelle
Da starter jeg på en tråd om nyprosjektet, blir rolig nå første mnd da jeg er på sjøen
Litt om bilen! Er en 70 chevelle, ikke SS og blir helder ikke noen replica. vet enda ikke så mye om hva den ble levert med ny. Er kjøpt ny i florida og var der til den ble importert til norge i 2012. Såå standen er derretter når den sikkert har hatt mange harde liv i det fuktige klimaet. Men har ikke møtt noen stygge overaskelser enda, bagasjerommet er rottent (holder på å sveise inn nytt) samme gjelder bakre hjulbuer. Også cowl og en del plasser i dørken. Ser ikke på dette som noe problem da jeg synst slikt arbeid er veldig greit og jobbe med.
Bilen var "restaurert" i statene før import så det meste av rust er det bare brettet nedi noe wallmart blekk og skrudd og fuget
Men alt kan kjøpest nytt til disse bilene.
Det meste utvendige var byttet på en halvveis okei måte og fikk seg ny lakk og fangere i 2012 men dette må også gjørest opp med tid og stunder. Ramme, motor og drivverk er veldig bra da bare litt spinkelt med en 350sbc. Interiøret er også nytt bortsett fra sofaen framme og bak, tror de er hentet fra en pontiac.
Planene er fortsatt i utvikling, men blir en vintage stil med moderne vri, store bremser og store hjul smurt nedi møkka
Litt pro touring inspirert understell men blir byggd som en cruiser.
Men nokk prat, legger ut noen bilder!
Her er rett etter jeg fikk bilen hjem.
Den flotte restaureringen jeg holder på og rette opp i.
Hva som skjulte seg under blekket!
Og noen kg med gaffatape og techtyl i hjulbuer rart at folk trur det fikser rust
Litt om bilen! Er en 70 chevelle, ikke SS og blir helder ikke noen replica. vet enda ikke så mye om hva den ble levert med ny. Er kjøpt ny i florida og var der til den ble importert til norge i 2012. Såå standen er derretter når den sikkert har hatt mange harde liv i det fuktige klimaet. Men har ikke møtt noen stygge overaskelser enda, bagasjerommet er rottent (holder på å sveise inn nytt) samme gjelder bakre hjulbuer. Også cowl og en del plasser i dørken. Ser ikke på dette som noe problem da jeg synst slikt arbeid er veldig greit og jobbe med.
Bilen var "restaurert" i statene før import så det meste av rust er det bare brettet nedi noe wallmart blekk og skrudd og fuget
Men alt kan kjøpest nytt til disse bilene.
Det meste utvendige var byttet på en halvveis okei måte og fikk seg ny lakk og fangere i 2012 men dette må også gjørest opp med tid og stunder. Ramme, motor og drivverk er veldig bra da bare litt spinkelt med en 350sbc. Interiøret er også nytt bortsett fra sofaen framme og bak, tror de er hentet fra en pontiac.
Planene er fortsatt i utvikling, men blir en vintage stil med moderne vri, store bremser og store hjul smurt nedi møkka
Litt pro touring inspirert understell men blir byggd som en cruiser.
Men nokk prat, legger ut noen bilder!
Her er rett etter jeg fikk bilen hjem.
Den flotte restaureringen jeg holder på og rette opp i.
Hva som skjulte seg under blekket!
Og noen kg med gaffatape og techtyl i hjulbuer rart at folk trur det fikser rust
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Spennende prosjekt!:) samme bil som meg..
Her skal jeg følge med
Her skal jeg følge med
Re: Indy500's 70 Chevelle
Litt mer bilder
Nyhjula som skal på.
Nylakkert grill klarglasslykter og byttet ut all chrom
Begynner å få på plass alt manglende i dashbordet også
Nyhjula som skal på.
Nylakkert grill klarglasslykter og byttet ut all chrom
Begynner å få på plass alt manglende i dashbordet også
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Ja har fulgt med på tråden din også, ser meget bra ut ser du holder på med en god oppbygging av frontpartiet! Det blir nokk neste vinter med meg83olds wrote:Spennende prosjekt!:) samme bil som meg..
Her skal jeg følge med
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
hvilken dimenjon er det på felga?
ja det begynner å komme seg.. har endret planene litt og løftet av karroseriet skal få sandblåst å opplakkert hele rammen heller:)
ja det begynner å komme seg.. har endret planene litt og løftet av karroseriet skal få sandblåst å opplakkert hele rammen heller:)
Re: Indy500's 70 Chevelle
Hehe ja det har en tendens til og balle på seg litt, vet på meg selv at jeg blir lett revet med. Så nå prøver jeg og dele det opp litt for hver vinter
Felgene er 18x8 fremme og 20x10 bak, har målt sikkert 177,9 ganger så skal passe ganske bra, selv om bilen ligger ganske lavt. Burde vel ideelt tatt litt mer BS på bakfelga men ville ha de sopass ut så for helder holde meg til 285 dekk bak.
Felgene er 18x8 fremme og 20x10 bak, har målt sikkert 177,9 ganger så skal passe ganske bra, selv om bilen ligger ganske lavt. Burde vel ideelt tatt litt mer BS på bakfelga men ville ha de sopass ut så for helder holde meg til 285 dekk bak.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
ja det har det okei, blir bra det..
er noe kjent me den bilen, ser at den ikke har dørhåndtak, den som lå til salgs hos Phoenix us cars?
er noe kjent me den bilen, ser at den ikke har dørhåndtak, den som lå til salgs hos Phoenix us cars?
Re: Indy500's 70 Chevelle
TA bil hadde den til salg en lengre periode sikkert mange som har blitt skremt vekk av de flotte reprasjonene rundt om.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
okei der jeg hadde sett den ja..
Re: Indy500's 70 Chevelle
Sitter her og funderer på spindler til chevella, har lest mye og kommt fram til at høyere spindler er hva som skal til løse kamber problemet på disse bilene noen som har personlige erfaringer med slike?
Endrer geometrien på a armene, og forbedrer kjøreegenskapene betraktelig, minsker også slitasje på dekk og understell.
Endrer geometrien på a armene, og forbedrer kjøreegenskapene betraktelig, minsker også slitasje på dekk og understell.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Ble en veldig kort fritur denne gangen så fikk ikke gjordt så mye som planlagt, men den korte tiden hjemme ble stortsett tilbringt i garasjen
Fikk sveist inn nytt stål i hjulbuene + litt smålapping, sliping og lakkering inni kriker og kroker.
Er en del tilpassing og forming igjen før dørkplatene går inn, veldig missfornøyd med passformen, nesten så jeg lurer på om jeg fikk feil dørk!
Har igjen et par hull i bakplata å sveise igjen før dørken kan begynne å sveises inn. Fikk reddet litt av det gamle som var opprustet, begge støttene fra hjulbuer til hattehylle var rottnet helt bort, men litt friskt stål fikset det opp igjen.
Er ikke gudenes gave til sveising men gjør så godt jeg kan med det jeg har fikk også begynnt og rydde opp i ledningsnett, lagde nytt selv til bakpartiet og kjøpte nytt til fronten, ble noen dager med hode under dashbordet også da det meste bare var klippt og hang og slang, men alt er sammens igjen nå
Fikk også nye panserklips i billet, remote emergency cable til dørene, da tidligere eiger har shavet begge dørene uten noen form for reserveløsning. Kjøpte door looms i billet og rustfritt, vintage air varmeapparat, dempere bak fra qa1 og diverse original deler som mangler.
Fikk sveist inn nytt stål i hjulbuene + litt smålapping, sliping og lakkering inni kriker og kroker.
Er en del tilpassing og forming igjen før dørkplatene går inn, veldig missfornøyd med passformen, nesten så jeg lurer på om jeg fikk feil dørk!
Har igjen et par hull i bakplata å sveise igjen før dørken kan begynne å sveises inn. Fikk reddet litt av det gamle som var opprustet, begge støttene fra hjulbuer til hattehylle var rottnet helt bort, men litt friskt stål fikset det opp igjen.
Er ikke gudenes gave til sveising men gjør så godt jeg kan med det jeg har fikk også begynnt og rydde opp i ledningsnett, lagde nytt selv til bakpartiet og kjøpte nytt til fronten, ble noen dager med hode under dashbordet også da det meste bare var klippt og hang og slang, men alt er sammens igjen nå
Fikk også nye panserklips i billet, remote emergency cable til dørene, da tidligere eiger har shavet begge dørene uten noen form for reserveløsning. Kjøpte door looms i billet og rustfritt, vintage air varmeapparat, dempere bak fra qa1 og diverse original deler som mangler.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Gikk bort noen dager i harley bygging også, hjelper en kompis med og bygge opp en sportster.
Før kapping av bakskjerm.
Fornøyd eiger etter senking
Tank, skjerm og alle detaljer er mattet og slipt ned til stålet, prøver og lage en falsk patina. Så ska få ruste litt mattes ned og lakkes med halvblank klarlakk.
Før kapping av bakskjerm.
Fornøyd eiger etter senking
Tank, skjerm og alle detaljer er mattet og slipt ned til stålet, prøver og lage en falsk patina. Så ska få ruste litt mattes ned og lakkes med halvblank klarlakk.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: Indy500's 70 Chevelle
Det nærmer seg litt etter litt, får gjordt unna siste sveisinga og lakkering ganske kjapt når jeg kommer hjem, så er det vel bare å hute seg på biltilsynet og bruke bilen litt
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo