Tenkte jeg skulle presentere vårt lille fremkomstmiddel..
Etter nesten 3 år med en liten container av en Daihatsu Gran Move hadde vi (jeg og dama) et behov for å utagere litt, og da lille "Blå" som den ble kalt ble sent til de evige jaktmarker, ble vi enige om de diverse "nødvendighetene" det nye familiemedlemmet skulle ha: 4x4, V8 og veteranstatus.
Til slutt havnet valget på en Dodge Ramcharger, solgt ny i Norge i 1975. Den hadde stått uten skilt siden 2007, ble hentet på kaia i Trondheim mars 2014 etter en tur med Hurtigruta fra Sortland. Prøveskilt ble påklistret og turen gikk i retning Oslo.
Første møtet i Trondheim:

På vei hjem:

I forbindelse med eu-kontroll måtte jeg ordne med et felgsett som ikke bygde så alvorlig utenfor hjulbuer, diverse lys måtte fikses/endres, og rammenummer måtte påvises:

Endelig med skilter etter over 7 år uten:

Dodge'n er ikke ment for å være eller bli strøken, den er ment som en bruksbil som vi ikke skal være nervøse for å dra ut i skauen. Så etter hvert kommer jeg til å kle den med plastidip for å få en overflate det ikke er så farlig om det kommer buskas, gjørme og liknende mot. I tillegg har vi fått av de breie alufelgene og fått på et sett som gjør seg mer offroad. Da de bygger mindre i bredden ser bilen litt mer "pinglete" ut, men skal ha ny gummi på felgene til neste år og går da for 35" dekk i stedet for 33" som nå sitter på:

Så, dette var da mitt fritidsfordriv