chevelle 572 1970.

Legg ut bilder og skriv info om din bil! Samme om det er et prosjekt eller en fin bil.

Moderators: TommyV8, Percy

indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: chevelle 572 1970.

Post by indy500 »

Helt rått!
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
TommyV8
FrantzenRacing
Posts: 6820
Joined: 10 May 2006, 20:50
Location: Gan
Contact:

Re: chevelle 572 1970.

Post by TommyV8 »

Ja, dette ser bra ut!
Blir jo en kjempefin bil dette, både innvendig, utvendig og i motorrom!
User avatar
83olds
Posts: 232
Joined: 16 Jun 2006, 22:24
Location: Saltdal

Re: chevelle 572 1970.

Post by 83olds »

satser på det Tommy:)

går ikke fort her igården... ikke klar, men begynner å nerme seg :)

Image

gjort litt detalje endringer utv, montert frontspoiler og lakkert chrome ringene rundt lyktene i samme fargen som bilen, syntes det gjorde seg :)
Image
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: chevelle 572 1970.

Post by indy500 »

Ser bra ut! Ser du gikk for serpentiner reim sett fra march, hvordan blir det med plass til 3" radiator, kappe og elektriske vifter? Kjøpte settet til billet specialties selv men det bygger helt likt. Har kjøpt en radiator kappe med dobble 14" vifter, begynte å bli litt usikker på plassen.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
83olds
Posts: 232
Joined: 16 Jun 2006, 22:24
Location: Saltdal

Re: chevelle 572 1970.

Post by 83olds »

det er bra med plass! har testa og målt litt.. brukt orginal radiator bare for og prøve. men nå sitter denne motoren litt lenger bak en det 454en gjorde, rundt 5cm.. da motorfeste til 572 er plassert lengre frem:)

hvilken radiator gikk du for?
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: chevelle 572 1970.

Post by indy500 »

5 cm ja, måtte du kappe litt i torpedo eller gikk det? Med meg hadde det ikke vert plass til fordeler ivertfall.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: chevelle 572 1970.

Post by indy500 »

Lite oppdateringer her. Har nå sett et bilde på nett med nye felger!
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
83olds
Posts: 232
Joined: 16 Jun 2006, 22:24
Location: Saltdal

Re: chevelle 572 1970.

Post by 83olds »

Tjaa har gjort litt.. fått start (GROM Lyd!) og ferdig med ledningsnett. nye hjul pga feil innpress på intro hjula, tok i baksjermene når jeg senka bilen:/
så har kjøpt noen midlertidige felger som sikkert blir brukt i sommer...

Ny Radiator

Image
Image
Image

Begynner å ta form innvendig, venter på nytt ratt og ny shifter:)
Image

Image

har Tatt av støtfangerne og sendt dem til sandblåsing, så blir dem lakkert :) gledes til vår og sommer 8)
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: chevelle 572 1970.

Post by Percy »

:tommelO Dette blir gull. kom gjerne med flere bilder av smykke :hva
ImageFrantzen RacingImageImage
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: chevelle 572 1970.

Post by indy500 »

Dette funker! Kledde veldig godt xxr felgene. Er det 18 eller 19"?
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
83olds
Posts: 232
Joined: 16 Jun 2006, 22:24
Location: Saltdal

Re: chevelle 572 1970.

Post by 83olds »

jepp.. kan legge ut flere bilder etterhvert:)
det er 19x11 bak og 18x8.5 forran.. angrer litt på at jeg ikke gikk for 10.5 bak.. er trangt nå:p
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: chevelle 572 1970.

Post by indy500 »

Hehe ja 11 er litt mye, men skal i teorien gå med 11 og 315 dekk, men da med mindre senk... gleder meg til flere bilder!
Fornøyd med radiatoren? Faktisk akkurat samme som jeg tenkte på, men lurer på om jeg må bygge fan shroud selv for plassen sin del...

Kappa forresten ut en god cm selv av lippa innom hjulbuen, gidde mye bedre plass.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
83olds
Posts: 232
Joined: 16 Jun 2006, 22:24
Location: Saltdal

Re: chevelle 572 1970.

Post by 83olds »

ja har 305 på min, tar ikke i noen plasser men tror og jeg kommer til å kappe litt i leppa for å vær sikker på at den ikke tar i under kjøring.
meget fornøyd med radiatoren, virker som bra kvalitet og ser fin ut.. ikke for mye støy av viftene heller.
tjaa motoren din sitter vell litt lengre frem en min så mulig det blir noe trangt?
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: chevelle 572 1970.

Post by indy500 »

Ja er greit å kappe litt for å vær på den sikre siden, blir jo en del bevegelse opp å ned, å selv om en har stivere kontroll armer så vill det bevege seg litt sidelengs og. Subba i ene dekket med meg første året. Men nå blir det wilwood bremser bak å de flytter dekket ut 1/8" til så må muligens frisere litt til. Ja har jo gamle RAT motoren her så bygger litt lenger frem.. blir nokk litt for knappt med serpentiner reimsett.. får knekke til noe lurt!
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
83olds
Posts: 232
Joined: 16 Jun 2006, 22:24
Location: Saltdal

Re: chevelle 572 1970.

Post by 83olds »

jepp. har bare 2,5cm klaring ifra reimhjulet til vannpumpa og til vifta på radiatoren.. tror motoren min sitter rundt 5cm lengre bak en 454 som sto i før:)
Post Reply