chevelle 572 1970.
Re: chevelle 572 1970.
Helt rått!
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: chevelle 572 1970.
Ja, dette ser bra ut!
Blir jo en kjempefin bil dette, både innvendig, utvendig og i motorrom!
Blir jo en kjempefin bil dette, både innvendig, utvendig og i motorrom!
- 1995 Chevrolet S10 Pick-up
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
Re: chevelle 572 1970.
Ser bra ut! Ser du gikk for serpentiner reim sett fra march, hvordan blir det med plass til 3" radiator, kappe og elektriske vifter? Kjøpte settet til billet specialties selv men det bygger helt likt. Har kjøpt en radiator kappe med dobble 14" vifter, begynte å bli litt usikker på plassen.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: chevelle 572 1970.
det er bra med plass! har testa og målt litt.. brukt orginal radiator bare for og prøve. men nå sitter denne motoren litt lenger bak en det 454en gjorde, rundt 5cm.. da motorfeste til 572 er plassert lengre frem:)
hvilken radiator gikk du for?
hvilken radiator gikk du for?
Re: chevelle 572 1970.
5 cm ja, måtte du kappe litt i torpedo eller gikk det? Med meg hadde det ikke vert plass til fordeler ivertfall.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: chevelle 572 1970.
Lite oppdateringer her. Har nå sett et bilde på nett med nye felger!
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: chevelle 572 1970.
Tjaa har gjort litt.. fått start (GROM Lyd!) og ferdig med ledningsnett. nye hjul pga feil innpress på intro hjula, tok i baksjermene når jeg senka bilen:/
så har kjøpt noen midlertidige felger som sikkert blir brukt i sommer...
Ny Radiator
Begynner å ta form innvendig, venter på nytt ratt og ny shifter:)
har Tatt av støtfangerne og sendt dem til sandblåsing, så blir dem lakkert gledes til vår og sommer
så har kjøpt noen midlertidige felger som sikkert blir brukt i sommer...
Ny Radiator
Begynner å ta form innvendig, venter på nytt ratt og ny shifter:)
har Tatt av støtfangerne og sendt dem til sandblåsing, så blir dem lakkert gledes til vår og sommer
Re: chevelle 572 1970.
Dette funker! Kledde veldig godt xxr felgene. Er det 18 eller 19"?
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: chevelle 572 1970.
jepp.. kan legge ut flere bilder etterhvert:)
det er 19x11 bak og 18x8.5 forran.. angrer litt på at jeg ikke gikk for 10.5 bak.. er trangt nå:p
det er 19x11 bak og 18x8.5 forran.. angrer litt på at jeg ikke gikk for 10.5 bak.. er trangt nå:p
Re: chevelle 572 1970.
Hehe ja 11 er litt mye, men skal i teorien gå med 11 og 315 dekk, men da med mindre senk... gleder meg til flere bilder!
Fornøyd med radiatoren? Faktisk akkurat samme som jeg tenkte på, men lurer på om jeg må bygge fan shroud selv for plassen sin del...
Kappa forresten ut en god cm selv av lippa innom hjulbuen, gidde mye bedre plass.
Fornøyd med radiatoren? Faktisk akkurat samme som jeg tenkte på, men lurer på om jeg må bygge fan shroud selv for plassen sin del...
Kappa forresten ut en god cm selv av lippa innom hjulbuen, gidde mye bedre plass.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: chevelle 572 1970.
ja har 305 på min, tar ikke i noen plasser men tror og jeg kommer til å kappe litt i leppa for å vær sikker på at den ikke tar i under kjøring.
meget fornøyd med radiatoren, virker som bra kvalitet og ser fin ut.. ikke for mye støy av viftene heller.
tjaa motoren din sitter vell litt lengre frem en min så mulig det blir noe trangt?
meget fornøyd med radiatoren, virker som bra kvalitet og ser fin ut.. ikke for mye støy av viftene heller.
tjaa motoren din sitter vell litt lengre frem en min så mulig det blir noe trangt?
Re: chevelle 572 1970.
Ja er greit å kappe litt for å vær på den sikre siden, blir jo en del bevegelse opp å ned, å selv om en har stivere kontroll armer så vill det bevege seg litt sidelengs og. Subba i ene dekket med meg første året. Men nå blir det wilwood bremser bak å de flytter dekket ut 1/8" til så må muligens frisere litt til. Ja har jo gamle RAT motoren her så bygger litt lenger frem.. blir nokk litt for knappt med serpentiner reimsett.. får knekke til noe lurt!
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
-Tony DeFeo
Re: chevelle 572 1970.
jepp. har bare 2,5cm klaring ifra reimhjulet til vannpumpa og til vifta på radiatoren.. tror motoren min sitter rundt 5cm lengre bak en 454 som sto i før:)