Chevrolet Caprice 1977

Legg ut bilder og skriv info om din bil! Samme om det er et prosjekt eller en fin bil.

Moderators: TommyV8, Percy

User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Percy wrote:Var sikker på at det skulle bli flagg på tanken :dooh:

Nå begynner det å bli bil igjen :klaapp: bra jobba.
Hehe nei får nok holde med mellomakselen :boink
Ja deilig å endelig se litt helhet i bilen ja 8)
User avatar
Road Devil
Posts: 923
Joined: 20 Mar 2010, 14:50
Location: Østre Toten - Lena

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Road Devil »

Tok like mange runder på 68 og 66 Chevan min,kler bilen myyyye bedre!
1968 Chevrolet Caprice 4D HT.
1957 Ford Fairlane 500.
1966 Chevrolet Impala 4D stolpe .
1975 Chevrolet Impala 4D Sedan .
1975 Chevrolet Impala 4D HT.
1979 Chevrolet Caprice Wagon.

Image
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Road Devil wrote:Tok like mange runder på 68 og 66 Chevan min,kler bilen myyyye bedre!
Ble dine også potte stive? :lol:
Men gjør seg veldig når de stuper litt ja :mrgreen:
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

En gooood stund siden oppdatering, så på tide nå.
Starta opp i fjor vår da jeg gikk bananas på ebay
Image

Monterte ny oljekjøler og elvifte på radiatoren
Image

Image

Hadde egentlig tenkt å kjøpe nye lykthus, men fant bare brukte til stive priser på eBay. Så fikk hjelp av en kompis med litt glassfiber erfaring, og syns resultatet ble supert
Image

Image

Image

Image

Image

Monterte også lysene, kjøpte frontlys med ledstripe rundt. Er egentlig ikke fan av LED på en gammel bil, men skal gjøre ett unntak her. Syns det ble blod harry tøft!
Image

Monterte også tanken og mellomakselen
Image

Image

Har også gjort ferdig gulvet innvendig, lakkert svart og montert dynamat, lett og fint produkt! Spent på støynivået inni bilen når den blir ferdig. Skal vel ha inni dørene også etterhvert.
Image

Image

Image

Image

Lakkerte også dashen svart, interiøret blir nok svart. Har også kjøpt nytt svart gulvteppe
Image

Image

Kjøpte også nye felger bak, 10" bredde på dem, husker ikke helt innpresset, men hadde god plass. Skal nok valse hjulbuene bak så jeg får plass til så breie dekk som mulig. Ikke bry dere om bulkene, de skal ordnes snart
Image

Image

Punkterte også kolisjonsdemperne til fangerene, sånn at de kommer nærmere karosseriet

Image

Image

Fikk også starta motoren for første gang etter den ble bygd opp igjen, gikk veldig fint dagen før den skulle kjøres inn. Men en kombo av luft i kjølesystemet, lekkasje fra vannpumpe og en forgasser med litt høy tomgang gikk nesten bilen opp i røyk. Ble heldigvis ikke store skadene, litt elnett og luftfilter som må byttes kanskje. Var iallfall en halvmeter høy flamme over luftfilteret, bensin filteret smeltet, så ente opp med pulver apparat. Men gikk heldigvis fint med krom og alt annet. Vasket det fort av, så tror jeg har unngått rust også

Image

Men før den dagen så motoren iallfall sånn ut
Image

Image

Begynner å bli fornøyd med utseende på bilen også. Gøy å se at den begynner virkelig å ligne en bil igjen! Planen for i år er å få den kjørbar og begynne med lakk
Image

Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Percy »

Du gjør en kjempejobb, grattis med oppstart
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

På tide med en liten oppdatering. Har siden sist fått ordet opp det meste i motorrommet. Fant ut at en pumpedel på forgasseren hadde smeltet sund under brannen. Kjøpte derfor ett overhalingsett, fiksa pumpa og fikk rengjort forgasseren utvendig og innvendig, greit etter ca en times bruk hehe. Men pulveret fra apparatet hadde vist kommet inn i forgasseren, selvom luftfilteret satt på. Så greit å få gjort sikkelig.
Image

Image

Image

Image

Hadde egentlig tenkt å sende bort bilen når det kom til lakkering og sånt, men bestemte meg for å gjøre det selv. Gøy og gjøre alt selv! Jeg sprøyta den med epoxy i fjord bare for å "låse" den, sånn at det ikke skulle bli no rust, men det blir jo pusset bort når jeg forhåpentligvis pusser den rett. Hadde ikke trodd den var så bulkete, men jammen kommer det frem mange småbulker her og der.
Image

Image

Image

Fikk endelig kjøpt lim og limt scoopet etter 4-5år, nå er det endelig limt.
Limet skulle vist limes på bart metal, så målte opp og pusset ned. Tror det er nok lim til å flyte ut, så det ikke står no åpent metall. Kjedelig om det skulle begynne å ruste! Sprøyta på svart under scoopet, tilfelle man ser oppunder der. Også er panseret såpass bulkete akkurat ved scoopet, så for å få press på limet, så skrudde jeg der med skruer, ble en haug av dem, men var nødvendig for å få det jevnt ned til. Skruene tar jeg ut igjen når det har tørket sikkelig også blir det glassfibersparkel for å jevne det med panseret ellers.
Image

Image

Image

Image

Image

Det var så langt jeg har kommet til nå. Jeg håper å bli ferdig med sparkling og retting av bilen, så jeg får sprøyta den med fyller i høst.
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Fikk gjort litt til i helgen. Limet til Scoopet hadde tørket, så pussa en over gang fra scoopet og ned til panseret, så brukte jeg først glassfibersparkel til å fylle opp det verste, der etter vanlig sparkel til å ta siste rest. Gikk dessverre tom for sparkel, så fikk ikke gjort mer enn nesten en side ferdig. Tror det skal holde hardt å få den sprøyta med fyller i høst, men får bare krysse fingrene og håpe været holder!

Image

Image

Image
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Percy »

:usaflagg Hei, har det blitt farve på bilen ?
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Rakk dessverre ikke no lakk i fjor høst. Litt vær avhengig siden jeg ikke har noen oppvarma garasj å drive i. Så må fortsette med sparkling til våren, håper å få sprøyta den med fyller før sommeren, så blir det vel klart til lakkering da :) tok nok litt lengre tid enn jeg hadde trodd, men vil ikke forhaste meg med dette
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Percy »

Bra jobba. Det går fort til sommer nå ! :tommelO
ImageFrantzen RacingImageImage
Post Reply