Chevrolet Caprice 1977

Legg ut bilder og skriv info om din bil! Samme om det er et prosjekt eller en fin bil.

Moderators: TommyV8, Percy

User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

En stund siden sist nå. Men det er vår i lufta og planen for sommeren er snart klar! Skal prøve å få av all lakk på den. Ned til metallet og på med epoxy. Men redd den har blitt lakkert med rød benga en gang i tiden, noe som er helt jævlig å pusse seg igjennom. Noen som har tips til effektiv sliping eller malingsfjerner som går an å bruke?
Vet virkelig ikke om jeg rekker alt før snøen legger seg igjen. Men har veldig lyst til å få van'n jeg kjøpte på veien igjen også, savner og kjøre amerikansk!! Er ikke allverden å gjøre på den, men vi får se :)

Ellers har jeg handla nye baklykter. De gamle hadde ett grusomt oransj blinklys parti :| så fikk taki orginale røde lykter, det blir som natt og dag!! Planen med de er å kjøre cougar stil! Tripptrapp blinkers. Har fiska opp hvor jeg kan få taki det nødvendige av det elektriske, så håper det blir bra 8)

Image

https://m.youtube.com/watch?v=uAIq1U5Tb14
User avatar
Road Devil
Posts: 923
Joined: 20 Mar 2010, 14:50
Location: Østre Toten - Lena

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Road Devil »

Det blir tøft,peneste baklyktene det der.

Kjøpte en malingsfjerner flaske en gang,med slik gele guffe som en pensla utover.Den tok lag for lag greit med både benga og vanlig lakk på kortere tid en du bruker å pusse.Rød flaske av noe slag.
1968 Chevrolet Caprice 4D HT.
1957 Ford Fairlane 500.
1966 Chevrolet Impala 4D stolpe .
1975 Chevrolet Impala 4D Sedan .
1975 Chevrolet Impala 4D HT.
1979 Chevrolet Caprice Wagon.

Image
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Endelig fått viet litt oppmerksomhet til capricen igjen! Pussa ned til orginal lakken. Tror det kanskje var rød benga på den før. Pussa meg ned til 320 papir også begynt å legge ett lag med epoxygrunning. Fant også relativt mye sparkel på høyre bakskjerm, sikkert no gammal morro! Både venstre framskjerm og førerdør er også byttet. Lurer på om det er Pga en kolisjonsskade, da innerskjermen har noen bulker inne ved ytterskjermen
Image
Litt av ett puslespill dette her!

Image

Image

Image
Sparkel helvetet

Kjøpte jo også scoop, drev lenge å vurderte å bare montere det uten å skjære hull for å bevare stivheten i panseret. Men fant ut at om man først skal ha scoop må man også ha hull, ellers blir det for dumt. Så for å fortsatt ha litt stivhet i panseret så skar jeg imellom avstivningen! Om det har noe spesielt effekt vet jeg ikke, men er vel mer looken jeg er ute etter! Også vil det jo slippe ut varmluft! Avstivningen hadde også løsnet i limet flere plasser, så punkt sveiset det fast igjen gjevt over.

Image
Markerte opp og boret hull, prøvde å få det så symmetrisk som mulig

Image

Image

Her ligger fronten klar til lakkering! Planen er å få grunnet hele bilen iløpet av høsten, før det blir for kaldt

Image

Image

Image
Deilig å endelig få det i en farge, gleder meg til å se hele bilen hvit og ikke som ett fargekart lenger

Image

Måtte også prøve å sette sammen fronten, må si jeg liker fronten på den. Er vel eneste årgangen med sint tryne av de kantete capricene

Image

Image

Måtte også sveise litt rust på den ene innerskjermen, var veldig tynt på ett par plasser!
Image

Image

Image

Image

Image
Ikke den flotteste rustsveisinga, men jeg er fornøyd. Er ikke så mye man ser til de plassene der heller

Image

Image

Fikk også storfint besøk av en kompis og hans silverado, så da ble det lys. Vanen har også blitt dulla mye med i vår, så det er grunnen til at jeg ikke har begynt før på capricen
Image
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Også fikk jeg en impuls idé tidligere i vår på mellomakselen hehe
Image
User avatar
Road Devil
Posts: 923
Joined: 20 Mar 2010, 14:50
Location: Østre Toten - Lena

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Road Devil »

77 og 78 Caprice er den fineste fronten av de ''nyere'' ..Mellomakslingen ble kul,lurer på om je må stjele den ideen :lure:
1968 Chevrolet Caprice 4D HT.
1957 Ford Fairlane 500.
1966 Chevrolet Impala 4D stolpe .
1975 Chevrolet Impala 4D Sedan .
1975 Chevrolet Impala 4D HT.
1979 Chevrolet Caprice Wagon.

Image
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

liker de ja, de seinere modellene er greie de også, men syns de blir for snille for min smak :lol: kjør på, gøy med litt skjulte detaljer 8)
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Percy »

Du gjør en kjempejobb :tommelO kuul mellomaksel :P
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Percy wrote:Du gjør en kjempejobb :tommelO kuul mellomaksel :P
Takktakk, godt å høre :mekke: hehe håper den kan dra frem ett lite smil om folk skulle kikke under bilen 8)
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Fikk gjort en del i helgen også, pussa ferdig karosseriet og fikk grunnet det. Så nå gjenstår det dører og bagasjelokk før hele bilen er hvit
Her er noen bilder fra helga 8)

Image

Image

Image

Image

Image

Har snart en liten høstferie, så håper å få gjort en god del da, så det er mer i vente her :D
elcamino
Posts: 7246
Joined: 17 Aug 2006, 20:43
Location: Sin City

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by elcamino »

Bra jobba :) Artig å følge fremgangen her :)
Lazy rides brumunddal
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

elcamino wrote:Bra jobba :) Artig å følge fremgangen her :)
Takktakk :) morsomt at folk følger med :mrgreen:
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Percy »

Klart vi følger med
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
TommyV8
FrantzenRacing
Posts: 6820
Joined: 10 May 2006, 20:50
Location: Gan
Contact:

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by TommyV8 »

Deilig å se alt i samme farge!
User avatar
Rickf
Posts: 50
Joined: 06 Aug 2013, 13:13
Location: Nordre land

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Rickf »

Godt å høre! :tommelO

Nå er høstferien over for min del oh det er på tide med en oppdatering! Fikk hjelp av en kompis hele uka, så det er masse som har skjedd :D

Tok for oss tanken, masse tektyl. Så varmet det opp og skrapte av. Diesel vask, Pusse og sandblåse for å få den klar til lakk.

Sånn så utgangspunktet ut
Image

Image

Her etter avskraping av tektyl og en ordentlig runde med diesel vask
Image

Etter avspyling. Ikke så dårlig som jeg hadde trodd. Så sandblåste på de verste stedene og pusset resten
Image

Etter litt sliping, klar for lakk
Image

Image

Ble Grunna med epoxy også sprayboks lakkert i sølv ble veldig fornøyd
Image

Image

Det ferdige resultatet
Image

Fikk også grunnet resten av karosseriet og gjort ferdig innerskjermene og den ramma framme. Valgte også å lakkere panseret og skjermene svarte på innside, sånn at hele motorrommet ble svart. Her er noen bilder

Image

Image

Søster'n fikk prøve seg litt også
Image

Image

Image

Image

Så kom vi fram til det jeg nesten ikke har turt å håpt på en gang, nemlig montering!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Syns den ble litte ran høy i snuta, så hold for øya dem som ikke tåler det, for her ble det fjærkapp
Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Rickf on 26 Sep 2016, 08:08, edited 1 time in total.
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevrolet Caprice 1977

Post by Percy »

Var sikker på at det skulle bli flagg på tanken :dooh:

Nå begynner det å bli bil igjen :klaapp: bra jobba.
ImageFrantzen RacingImageImage
Post Reply