Galaxie Garage
Re: Galaxie Garage
Blir helt orginal denne.
De uorginale ventildeksla ble bare satt på da motoren ble innkjørt etter overhaling
De uorginale ventildeksla ble bare satt på da motoren ble innkjørt etter overhaling
Re: Galaxie Garage
Lenge siden sist, men skjer nå litt.
En liten oppdatering.
Seter er jo et problem, men lånte sofaen fra en 1952 Country Squire vi har stående.
Bakseter er verre..
Har noen jeg tenkte bruke, men der passer bare setet. Ryggen blir alt for høy.
Så regner med å lage en rygg.
Skal ha Mexetepper over alle seter uansett.
Det elektriske er nesten ferdig.
Gjenstår lading, hovedlys og blinklys foran.
Horn fant jeg fra den gamle 57 Angliaen min.
De hadde 2 kraftige horn med "usalyd".
Dette dreiv jeg med 2 Mai, og var jo litt artig da jeg åpna det ene for å justere det
Fått tak i knotter og montert radio
Sandblåst og lakkert felger i rød Primer ispedd Owatrol.
Fått tak i orginalt luftfilter og ventilkåper, så det ser litt mer "orginalt" ut.
Har rydda litt i pluggledninger og diverse etter bildet ble tatt.
Måtte lage grillen, og er nesten ferdig med den.
Tennene er bakre støtfangerhorn fra 1958 Pontiac.
Er ikke helt bestemt på plasseringen ennå, så de er løse på bildet.
Etter å ha kjørt endel rundt på tunet med den i sommer, tok jeg igår sjansen på en litt lenger kjøretur.
Så tok den ned på veien, og fikk dratt igjennom gira. (bor på landet)
Det fungerte bra, men det romla litt mye i bakakslen.
Det var jeg egentlig klar over, så neste blir å bytte diff i den.
Ellers fungerer bilen fint nå. Starter lett og går pent.
Hadde en plan om BT i høst, men får se hva jeg rekker.
Har litt hus jobbing på gang også...
Tok noen bilder sammen med 53`n igår
Fortsatt god sommer
En liten oppdatering.
Seter er jo et problem, men lånte sofaen fra en 1952 Country Squire vi har stående.
Bakseter er verre..
Har noen jeg tenkte bruke, men der passer bare setet. Ryggen blir alt for høy.
Så regner med å lage en rygg.
Skal ha Mexetepper over alle seter uansett.
Det elektriske er nesten ferdig.
Gjenstår lading, hovedlys og blinklys foran.
Horn fant jeg fra den gamle 57 Angliaen min.
De hadde 2 kraftige horn med "usalyd".
Dette dreiv jeg med 2 Mai, og var jo litt artig da jeg åpna det ene for å justere det
Fått tak i knotter og montert radio
Sandblåst og lakkert felger i rød Primer ispedd Owatrol.
Fått tak i orginalt luftfilter og ventilkåper, så det ser litt mer "orginalt" ut.
Har rydda litt i pluggledninger og diverse etter bildet ble tatt.
Måtte lage grillen, og er nesten ferdig med den.
Tennene er bakre støtfangerhorn fra 1958 Pontiac.
Er ikke helt bestemt på plasseringen ennå, så de er løse på bildet.
Etter å ha kjørt endel rundt på tunet med den i sommer, tok jeg igår sjansen på en litt lenger kjøretur.
Så tok den ned på veien, og fikk dratt igjennom gira. (bor på landet)
Det fungerte bra, men det romla litt mye i bakakslen.
Det var jeg egentlig klar over, så neste blir å bytte diff i den.
Ellers fungerer bilen fint nå. Starter lett og går pent.
Hadde en plan om BT i høst, men får se hva jeg rekker.
Har litt hus jobbing på gang også...
Tok noen bilder sammen med 53`n igår
Fortsatt god sommer
Re: Galaxie Garage
Artig å se en oppdatering fra deg Ronny blir bil det der stå på og poste på forumet som bare det resten av sommern
Lazy rides brumunddal
Re: Galaxie Garage
Synes det er artig å følge med på at gamle norske biler vekkes til live igjen
Lazy rides brumunddal
Re: Galaxie Garage
Moro med liv i fra Holmestrand
Tror kanskje vi kan ha en bakseterygg Ronny.
Er du int, så mål bredde !
Tror kanskje vi kan ha en bakseterygg Ronny.
Er du int, så mål bredde !
Frantzen Racing
Re: Galaxie Garage
Blir bra ! kjekt å se at ting skjer Primer ispedd owatrol - ekstra motstandsdyktig mot rust ja ?
1952 Ford Kustomline
Re: Galaxie Garage
Flott, skal måle litt Per
Owatrol er bra mot rust ja. Også blir det litt blankere.
Blir samme behandling på resten av bilen, men i en grå primer.
Leker litt med tanken på å lakkere taket hvitt, og beholde det hvite "patinerte" feltet på panseret.
Men vet ikke helt hvordan det vi bli
Men er jo lett å lakke over om det skulle se helt ut
Owatrol er bra mot rust ja. Også blir det litt blankere.
Blir samme behandling på resten av bilen, men i en grå primer.
Leker litt med tanken på å lakkere taket hvitt, og beholde det hvite "patinerte" feltet på panseret.
Men vet ikke helt hvordan det vi bli
Men er jo lett å lakke over om det skulle se helt ut
Re: Galaxie Garage
Takk Dommeren
Når man allikevel må jobbe overtid på en LØRDAG!
Får man gjøre noe nyttig mens maskinen går.
Så driver å lager meg brakett til sikringsholderen.
Jeg vil ikke ha plastsikringene synlig i motorrommet, så fant et eldre lokk til å tre over.
Nå skal jeg bruke resten av skiftet på å finne på noe så lokket blir enkelt å få av og på uten å være avhenging av verktøy
Kommer til å gjøre det samme med lys og hornrelè som også blir sittende synlig i motorrommet.
Når man allikevel må jobbe overtid på en LØRDAG!
Får man gjøre noe nyttig mens maskinen går.
Så driver å lager meg brakett til sikringsholderen.
Jeg vil ikke ha plastsikringene synlig i motorrommet, så fant et eldre lokk til å tre over.
Nå skal jeg bruke resten av skiftet på å finne på noe så lokket blir enkelt å få av og på uten å være avhenging av verktøy
Kommer til å gjøre det samme med lys og hornrelè som også blir sittende synlig i motorrommet.
Last edited by Galaxie on 02 Aug 2014, 11:41, edited 1 time in total.
Re: Galaxie Garage
Artig å få med seg slike smarte løsninger.
- 1995 Chevrolet S10 Pick-up
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
- 1956 Chevrolet One Fifty 2 door sedan
- 1955 Chevrolet "The Toilet"
Samma faan, bare det er lavt!
- kustomchry
- Posts: 1087
- Joined: 15 Apr 2007, 19:10
- Location: Alta
- Contact:
Re: Galaxie Garage
Bredden er ca 140 cm.Percy wrote:Moro med liv i fra Holmestrand
Tror kanskje vi kan ha en bakseterygg Ronny.
Er du int, så mål bredde !
Hvis man ser på bildet så passer setet bra, men da må ryggen stå oppå og ikke være høyere en 50cm.
Passer dårlig når jeg trekker setet lenger frem for å få ryggen bak.
Men er gjerne interessert i komplett sete også.
Ellers ble en bakaksel jeg hadde på lur demontert igår, og funnet ok.
Så bytter over diffen.
Det er også en bakaksel fra en åtterbil, så da får jeg en mer riktig utveksling enn den orginale sekserakselen.
Og forhåpentligvis mindre bråk