Grimm's Softail
Grimm's Softail
På tide å presentere min andre lille garasjekompis.
Anskaffet både lapp og sykkel i 2011, og det var et veldig impulspreget kjøp Var egentlig i utgangspunktet bare innom forhandleren for å titte, og endte med å ha meg meg papirer på sykkelen hjem samme dag
I løpet av de 3 sesongene jeg har hatt sykkelen, har den skiftet farge og stil omtrent like mange ganger også, så første sesongen så den slik ut:
Da var den utstyrt med breeeedt beach bar-styre, og var eller i originale metallic grønn og sølv. Men jeg syns etter en liten stund at sykkelen var litt for "gubbeaktig" i stilen, så nytt styre ble anskaffet, nye skjermer og tanker ble lakkert og sykkelen gjennoppstod i ny farge:
Litt utpå sommeren kom det også nytt eksosanlegg:
Etter en sesong med matt grå sykkel meldte behovet seg for ny farge, og vinterhalvåret gikk med på omsveising av tanker for nye tanklokk, 2" senk foran og bak, teiping av eksos, lakkering og ny skiltmontasje og lampe bak. Og selvfølgelig høyere styre
På grava med en kompis:
Nytt baksete for å få med dama på tur igjen
Stemningsbilde ved garasjen hjemme
Peace
Anskaffet både lapp og sykkel i 2011, og det var et veldig impulspreget kjøp Var egentlig i utgangspunktet bare innom forhandleren for å titte, og endte med å ha meg meg papirer på sykkelen hjem samme dag
I løpet av de 3 sesongene jeg har hatt sykkelen, har den skiftet farge og stil omtrent like mange ganger også, så første sesongen så den slik ut:
Da var den utstyrt med breeeedt beach bar-styre, og var eller i originale metallic grønn og sølv. Men jeg syns etter en liten stund at sykkelen var litt for "gubbeaktig" i stilen, så nytt styre ble anskaffet, nye skjermer og tanker ble lakkert og sykkelen gjennoppstod i ny farge:
Litt utpå sommeren kom det også nytt eksosanlegg:
Etter en sesong med matt grå sykkel meldte behovet seg for ny farge, og vinterhalvåret gikk med på omsveising av tanker for nye tanklokk, 2" senk foran og bak, teiping av eksos, lakkering og ny skiltmontasje og lampe bak. Og selvfølgelig høyere styre
På grava med en kompis:
Nytt baksete for å få med dama på tur igjen
Stemningsbilde ved garasjen hjemme
Peace
Re: Grimm's Softail
Viktig å finne sin egen stil vettu
Re: Grimm's Softail
Jepp, det blir selvfølgelig garasjetid i vinter, noe må man jo ha og gjørePercy wrote:Skal du gjøre noe med denne i vinter Grimm ?
Det blir ut med motor, primær og gir. Dette skal få fjernet den svarte lakken da den begynner å bli veldig flassete og har løsnet på mange steder.
I tillegg tror jeg det fungerer fint med rå-aluminiumfarge i forhold til resten av stuket
Det skal også skiftes diverse pakninger i motor og girkasse pga lekkasjer, og det skal byttes fra belt til kjede mellom gir og bakhjul.
Nye dekk i "radial-look" skal også på
Re: Sv: Grimm's Softail
Og da var vintersesongen i gang
Vasket og klar for demontering:
Spesielt å se sykkelen så scrawny uten eksosen montert:mrgreen:
Vasket og klar for demontering:
Spesielt å se sykkelen så scrawny uten eksosen montert:mrgreen:
Re: Sv: Grimm's Softail
Jeg har fjernet eksosen for å få av primær og girkasse
Kom så langt som dette før mangelen av en 38mm pipe stoppet fremgangen:
Kom så langt som dette før mangelen av en 38mm pipe stoppet fremgangen:
Re: Sv: Grimm's Softail
STP' må jo være me'
Re: Sv: Grimm's Softail
Progress:
Re: Grimm's Softail
Fikk av indre primær og ut med girkasse i kveld Har hatt en lekkasje mellom girkasse og primær, men det er vanskelig å si hvilken av delene det kom fra.
Er det noen som har forslag til hva som kan få lakken lettest og mest effektivt av motor , gir og primær? Uten å måtte demontere for mye? Har et håp om å renske dette uten å måtte demontere ned i minste fragment..
Er det noen som har forslag til hva som kan få lakken lettest og mest effektivt av motor , gir og primær? Uten å måtte demontere for mye? Har et håp om å renske dette uten å måtte demontere ned i minste fragment..
Re: Grimm's Softail
Ring Findus på http://www.blast-it.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Han kan sikkert blåse det av med tørris !
Hvilken type eksos er det du har Grimm ?
Han kan sikkert blåse det av med tørris !
Hvilken type eksos er det du har Grimm ?
Frantzen Racing
Re: Grimm's Softail
Takker for tipset!![SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] Det har jeg aldri hørt om, men da går det sannsynligvis an å blåse motoren komplett?
Eksosen er et Samson Longtail 39", eller det var i hvert fall det før jeg kappet av finnene bakerst Kjørte med finnene siden juli i fjor, men 2" senk foran og bak gjør sitt med undersiden av finnene så etter x antall kilometer med skraping i alle rundkjøringer og mindre slakke svinger ble det hull i bunn på finnetuppene
Eksosen er et Samson Longtail 39", eller det var i hvert fall det før jeg kappet av finnene bakerst Kjørte med finnene siden juli i fjor, men 2" senk foran og bak gjør sitt med undersiden av finnene så etter x antall kilometer med skraping i alle rundkjøringer og mindre slakke svinger ble det hull i bunn på finnetuppene
Re: Sv: Grimm's Softail
Begynte å demontere kamdekselet og slikt for å gjøre motoren klar for lakkfjerning.
Her er mye av årsaken til at lakk skal fjernes (samt at det ser eldre og tøffere ut uten)
Jeg monterte en Andrews EV27 kamaksel for 2 år siden da jeg hadde et kamlagerras, og har hatt en noe syngende lyd i bunndelen ved turtall siden. Har hatt sykkelen innom diverse forstårsegpåere, og de kalte det helt normalt.
Når jeg undersøkte kammen i går fikk jeg øye på dette:
Dette var den ene siden av anlegget, og når jeg snur kammen 180°, ser man dette:
Kammen ble montert i den gamle messingbushingen på bakdekselet, og med nytt Torringtonlager i den andre enden. Freeplayet ble shimset inn til 0,8mm.
Kan dette være normal slitasje?
Deretter tok det helt av..
Så fra kun lakkfjerning går vi nå for høykomp i stedet
Her er mye av årsaken til at lakk skal fjernes (samt at det ser eldre og tøffere ut uten)
Jeg monterte en Andrews EV27 kamaksel for 2 år siden da jeg hadde et kamlagerras, og har hatt en noe syngende lyd i bunndelen ved turtall siden. Har hatt sykkelen innom diverse forstårsegpåere, og de kalte det helt normalt.
Når jeg undersøkte kammen i går fikk jeg øye på dette:
Dette var den ene siden av anlegget, og når jeg snur kammen 180°, ser man dette:
Kammen ble montert i den gamle messingbushingen på bakdekselet, og med nytt Torringtonlager i den andre enden. Freeplayet ble shimset inn til 0,8mm.
Kan dette være normal slitasje?
Deretter tok det helt av..
Så fra kun lakkfjerning går vi nå for høykomp i stedet