Chevy monte carlo 468cdi 72mod.

Spørsmål, tips & triks.

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
Nokland91
Posts: 12
Joined: 25 Jul 2013, 15:00
Location: Vest-Agder - Eiken

Chevy monte carlo 468cdi 72mod.

Post by Nokland91 »

Hei. Har ein monte carlo med ein 454 stroka til 468. inner kun ett Nr på denne motoren men finner ikkje noe på nette for og finne ut hilken motor dette er.

Nr'e står forran høgre topp :SSRE214

Noen som kan hjelpe meg med dette? :)
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevy monte carlo 468cdi 72mod.

Post by Percy »

Det står nr bakerst på blokka, øverst :P

Skriv gjerne nr her



PS: skriv inn bosted i profilen din Takk.
ImageFrantzen RacingImageImage
Nokland91
Posts: 12
Joined: 25 Jul 2013, 15:00
Location: Vest-Agder - Eiken

Re: Chevy monte carlo 468cdi 72mod.

Post by Nokland91 »

361959 står det øverst bak på blokka. noen som kan hjelpe meg og finne ut noe mer med motoren da?

Greia er att eg må ha ei ny flexplate og må finne ut om plata er ballansert eller om motoren er ballansert uten :)
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Chevy monte carlo 468cdi 72mod.

Post by Percy »

År og spesifikasjoner
Chevrolet produsert Støpenummeret 361959 1973-1990, noe som gjør den til en av de vanligste av alle 454-blokk motorer. Denne motoren var en opsjon på 1973-1975 Chevelles, og ble brukt i en rekke andre i full størrelse Chevrolet personbiler gjennom 1976. Selv om 1976 var det siste året har 454 noen gang så personbil plikt, kom denne big block motor i en rekke GM lastebiler hele veien opp gjennom 1990.

Hestekrefter
Fra 1973 til 1976, den 361 959-block motor produsert mellom 270 og 275 hestekrefter og £ 390-fot dreiemoment. Strømmen falt bratt i løpet av 1970 og begynnelsen av 1980-tallet, fra 240, til 210, 200 og til slutt til 190 hestekrefter ved 1982. Den gamle big block mottatt elektronisk bensininnsprøytning i 1990, øker sin effekt på mellom 230 hestekrefter og 385 fot-pounds av dreiemoment, til 255 hestekrefter og 405 fot-pounds av dreiemoment. Den Vortec 7400 som kom til å erstatte den i 1996 produserte 290 hestekrefter og 410 fot-pounds av dreiemoment.

Block Støpenummeret 361 959 kom med enten to-eller fire-bolt viktigste bærende caps, men nesten alltid kom med en støpt veivaksel og disket stempler. Denne motoren brukes oval-port topplokk og disket stempler nesten utelukkende etter 1984, tidligere søknader kunne bruke enten oval eller Støpenummeret 236 "peanut" port hoder. Peanut port hoder kom med litt hvelvet stempler (primært for å kompensere for sine enorme 113 cc brennkammer). Komprimering prosenter varierte mellom 7,8 og 8,1 til én.

Dimensjoner
Den 454 var en over-kvadrat-motor, noe som betyr at sylinderløpet (4,251 inches) var større enn slag (4,00 inches) for en boring / slag-forhold på 1,06 til én. Dette over-firkantet design var ganske uvanlig for en så stor forskyvning motor og bidratt til å bidra til den store blokken er på høy rpm kraft potensial. Den 454 veivaksel brukt 2,75-tommers viktigste tidsskrifter og 2,20-tommers stang tidsskrifter. De 454 store blokker brukt 6.135-tommers stenger, noe som gir dem en 1.53 til en stang / slag-forhold.
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
Ratman
Posts: 963
Joined: 03 Jan 2009, 16:58
Location: ski

Re: Chevy monte carlo 468cdi 72mod.

Post by Ratman »

Med andre ord: Du skal ha flexplate som er eksternt balansert....

ALLE 454 har det :D
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
Nokland91
Posts: 12
Joined: 25 Jul 2013, 15:00
Location: Vest-Agder - Eiken

Re: Chevy monte carlo 468cdi 72mod.

Post by Nokland91 »

Okey, tusen takk :) er vell ikkje noe og si om den er stroka til 468 da? :)
Post Reply