hard bremse pedal ??

Spørsmål, tips & triks.

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
User avatar
hr.smil
Posts: 367
Joined: 12 Aug 2010, 22:43
Location: Eidsberg

hard bremse pedal ??

Post by hr.smil »

hei sliter litt med at jeg må tråkke jævlig hardt på bremse pedalen for å bremse. dette også i lav fart.
nå er det meste bytta uten bedring. nytt i år er calipere og ny bremse servo og ny masterpumpe.

lufta bremser i times vis så det skal ikke værra luft igjen i systemet. ellers er alt tipp topp og virker ok, bare at trykket på pedalen ikke gir bremse efekten den skulle gjort ??: ??:

eneste jeg kan skjønne er at skivene er blitt glassharde sann at bremse klossene ikke biter :dunk: :dunk:

noen som har vært borti det med glassharde skiver??: ??:
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: hard bremse pedal ??

Post by Dommeren »

Har du nok vakum til bremseservoen da?
Hadde for lite vakum på min motor, men jeg har vel mer kam også da, nå har jeg montert hydrobooster, satt nesten i frontruta ved første innbremsing :lol:
Torque dirty to me
User avatar
kustomchry
Posts: 1087
Joined: 15 Apr 2007, 19:10
Location: Alta
Contact:

Re: hard bremse pedal ??

Post by kustomchry »

Tenkte det samme som dommeren her... blir hard pedal uten vakum
Tor Ivar
User avatar
hr.smil
Posts: 367
Joined: 12 Aug 2010, 22:43
Location: Eidsberg

Re: hard bremse pedal ??

Post by hr.smil »

bra med vakum. når jeg pumper servoen tom for vakum med motor av og starter så kjenner jeg suget :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
hr.smil
Posts: 367
Joined: 12 Aug 2010, 22:43
Location: Eidsberg

Re: hard bremse pedal ??

Post by hr.smil »

Da tror jeg at jeg har funnet hva som er galt. :D

tenkte å pusse over skiver og klosser med grov smergel for å se om det hjalp. :?: :?:
Da så jeg noe rart, at jeg ikke har sett det før er merkelig :dunk: . på grunn av feil fett i hjul lagrene har det svettet fett ut på bremse skivene. fettet har blitt så tynt at det også har svettet ut av simmringen bak skiva.
jeg har brukt hjullager fett fra quaker state men det var tydlig vis ikke beregnet for skive brems. heldig vis hadde naboen riktig type fett liggende :tommelO . Da var det bare å :mekke: pelle av skiver vaske og pakke om lager med riktig fett. pussa over skiver og klosser med smergel papir og det hjalp betraktelig :D :D

tenkte å kjøre et par uker å vaske skivene igjen og bytte klosser. Da må det vel bli bra skrubb :boink
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: hard bremse pedal ??

Post by Percy »

Bradet ordnet seg :P
ImageFrantzen RacingImageImage
Post Reply