Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Snakk om alt som har med amerikanske biler å gjøre og annet realitert.

Moderators: TommyV8, Percy

User avatar
caddycruiser
Posts: 1764
Joined: 27 Apr 2012, 20:38
Location: rett under fossen, Halden

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by caddycruiser »

Når det gjelder kina deler, så er kvaliteten avhengig av hvem som bestiller deler i kina og om de FØLGER opp. Fins faktisk veldig mye bra kinadeler.
Men fins noen dårlige også da
User avatar
TommyV8
FrantzenRacing
Posts: 6820
Joined: 10 May 2006, 20:50
Location: Gan
Contact:

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by TommyV8 »

Listverk og kromfangere? Hører jo om krom som det blir "nupper" i med en gang, mens nos holder seg.
Handler du nytt listverk, Ratman? Eller går det i originalt?
User avatar
Grotle
Posts: 2065
Joined: 17 Jan 2013, 20:35
Location: Bergen
Contact:

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Grotle »

Har hørt fleire tilfeller der chromen på sand plåste orginal fangere slepper chromen etter korttid, men det har vel med kor godt dei som skal chromdype fangarane og listverk om dei gjere god nok jobb med vasking og syredyping.

Du Skal vel tektylere bilen?
Ove-André Grotle
Gamlingen's Chevrolet big Dooley
viewtopic.php?f=37&t=8244" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Dommeren »

Tectyl trenger man vel strengt talt ikke hvis det blir sanblåst og lakkert, tectyl er ikke tema på mine biler.
Nå tenker jeg på undersiden av bilen, men i enkelte hulrom som ikke er lett å komme til med lakksprøyte kan jeg driste meg til å sprøyte litt tynnstoff.
Torque dirty to me
User avatar
Ratman
Posts: 963
Joined: 03 Jan 2009, 16:58
Location: ski

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Ratman »

Grotle wrote:Har hørt fleire tilfeller der chromen på sand plåste orginal fangere slepper chromen etter korttid, men det har vel med kor godt dei som skal chromdype fangarane og listverk om dei gjere god nok jobb med vasking og syredyping.

Du Skal vel tektylere bilen?


Å sandblåse før kromming, er det VÆRSTE du kan gjøre.. Det lager bare en ru overflate , som må slipes glatt igjen.... Man kan bruke kobber, for å fylle porer, ol.. Kobber er som sparkel for krommen,kan brukes i små mengder, men ikke i tjukke lag..... Da slipper det fra underlaget...

Er enig med dommeren ang tectyl...... Tynnstoff i kriker og kroker, ikke noe mer...
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
User avatar
Ratman
Posts: 963
Joined: 03 Jan 2009, 16:58
Location: ski

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Ratman »

Jeg synes passform er blitt veldig bra på reprolistverk :) MEN..... Originalt listverk, fra f,eks 1957, er ganske enkelt å jobbe med, hvis det er blitt litt krøllete, det kan også poleres speilblankt..(for det er ikke krom, som mange tror....det er rustfritt stål) ss

På en pokalbil ville jeg ha valgt originalt, mest pga glansen ,for jeg greier ikke å polere en repro list , slik som en original del.. Repro blir "grått" når det poleres.... Legeringen er ikke det samme.......

På denne bilen , vil jeg ta en titt i hyllene mine, kanskje jeg har noe ekstra liggende...

ELLER.... Kanskje det blir repro lister her, siden jeg vet at mye av det som fulgte med er dåååårlig :shock:

Igjen....... Tid/penger.........
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
User avatar
Ratman
Posts: 963
Joined: 03 Jan 2009, 16:58
Location: ski

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Ratman »

En kompis har nettopp kjøpt seg 57 chevrolet, jeg tittet på den i går :D

De som har vært i vesterås, har kanskje sett den før... Gasser style, sort og hvit 2d stolpe, Hemi , og kompressor.. Sto parkert utenfor nostalgi shopen i noen år :D

Den bilen er nå lakkert blå på oversiden ,og gulhvit under list... Listene er airbrushet , bilen ser ganske fin ut....

Den bilen har KUN repro krom deler, som er tre år gammelt... Bilen har stått ute hele året,og krommen er like fin den... Der den forsatt sitter fast :shock: Støtfangerne ruster som bare f..... Det virker som at krommen ikke greier å forhindre rust,slik som på originalfangere..... rustflekker ,på størrelse med 50-øringer.... Midt på fangeren!!!

Fangerne er kjøpt hos danchuk, det finnes antagelig flere enn en produsent får man håpe...

Jeg lurer på om det er verdt å kjøpe repro støtfangere , hvis de ikke varer lenger en en fiskebolleboks ..... :roll:
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
User avatar
caddycruiser
Posts: 1764
Joined: 27 Apr 2012, 20:38
Location: rett under fossen, Halden

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by caddycruiser »

finnes bedre repro fangere enn det på markedet nå
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Percy »

Da er det vel ikke så lett å vite hvem en skal kjøpe fangere av :wink:
Flesteparten av oss har vel bilen inne om vintern :roll:
En fanger koster vel ca 6000,- den burde holde seg pen mere enn 3år.

Hva er ca prisen for å krome om en org fanger ?

Roar hva tror du om passform og kvalitet på fanger fra deg ?
Er det stor forskjell på pris 55-56-57 Chevy fangere ?
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
Ratman
Posts: 963
Joined: 03 Jan 2009, 16:58
Location: ski

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Ratman »

Det koster ca 12 000 svenske, å kromme en støtfanger foran, til 57 chevrolet..

Polen, thailand, osv ,har jeg ingen erfaring med...

Noen andre har kanskje det :roll: :roll:


Har god erfaring med reprodeler fra goodmark...... Har ikke prøvd støtfangere derfra ennå. kanskje det ikke er samme produsent som danchuk :?: :?:
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
User avatar
Ratman
Posts: 963
Joined: 03 Jan 2009, 16:58
Location: ski

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Ratman »

caddycruiser wrote:finnes bedre repro fangere enn det på markedet nå


Er alltid på utkikk etter bra ting :tommelO Hvor får jeg tak i de? hvorfor er de bedre nå ?
Spisskompetanse i "tagging" 2 sorte striper!
User avatar
caddycruiser
Posts: 1764
Joined: 27 Apr 2012, 20:38
Location: rett under fossen, Halden

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by caddycruiser »

Vel jeg selger de, det er goodmark som leverer de. De tar kina fangerer med bra passform og rekrommer de hos et firma i california i usa til show quality. Så de er tripple kromma osv har noen liggende hjemme som du kan titte på hvis du er i Halden engang. Noe av det beste jeg har sett av fangere når det gjelder nykrom.
User avatar
caddycruiser
Posts: 1764
Joined: 27 Apr 2012, 20:38
Location: rett under fossen, Halden

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by caddycruiser »

Glemte å svare deg Per, de fangerne jeg selger har jeg stort sett bare fått bra tilbakemelding på når det gjelder passform, og når det gjelder 55-57 fangere så selger jeg helst den beste kvaliteten så prisen på mine fangere ligger over de andre pga det,
Men en liten priside
55 framfanger one pice 5500- samme for bakfangeren
56 har jeg ikke prisen på her
57 bak 3 delt fanger ligger på rundt 6800, framme 5 delt 9800kroner
Dette er show quality fangere,kan skaffe både delte og hele fangere, men må ta et prisforbehold pga dollarn stiger nå. Goodmark leverer også rimeligere fangere ( dårligere krom), men de vil jeg helst ikke selge.
User avatar
caddycruiser
Posts: 1764
Joined: 27 Apr 2012, 20:38
Location: rett under fossen, Halden

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by caddycruiser »

Skal nevne at noen av disse fangerne er ikke listet på goodmarks sin side, men man finner billigversjonen der.

Skal også nevne at jeg har kommet i kontakt med et firma i USA som har mange gamle fangere liggende som de krommer opp.
Bestilte 2 bakfangere til 59 cadillac, og fram og bak fanger til 59 pontiac fra de. Var en utrolig bra kvalitet på de fangerne så trenger du en fanger som er vansklig å finne så kan det være de har det. Var kanskje ikke det billigste firmaet i usa, men langt under hva de ville ha kostet her hjemme og man slapp jo å sende noen fangere til de.
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Et innblikk i kostnader,evt besparelser.

Post by Percy »

Bra å vite at du kan ordne fangere som har bra kvalitet Roar.

Skaden eller Peer jeg lurer på noe om pokalbiler :number1 :number3 :number2 for eksempel fangerjern
hvis dem er kroma :lure: er det + for det ?
Rammer er ikke alltid like fine, skrukkete/bulkete :lure: trekker dem for det ?

Er det + for digitale instrument, fancy ratt, candy lakk ????
ImageFrantzen RacingImageImage
Post Reply