Merke bøger

Snakk om alt som har med amerikanske biler å gjøre og annet realitert.

Moderators: TommyV8, Percy

User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Merke bøger

Post by Dommeren »

Er folk tilbakestående eller rett og slett dumme når det er kun ett amerikansk bilmerke som er noe å satse på???? :?: :?:
Torque dirty to me
User avatar
skummet
Posts: 4068
Joined: 18 Jun 2007, 06:17
Location: Høybråten

Re: Merke bøger

Post by skummet »

Syntes det blir litt ensporet her jeg også :?
Er dette et forum for amcar interesserte eller er det for GM interesserte??
"It takes a real man to drive a pink car"
Image
elcamino
Posts: 7246
Joined: 17 Aug 2006, 20:43
Location: Sin City

Re: Merke bøger

Post by elcamino »

Har ikke folk blitt litt mere moderate a :?: hehe... Til og med tom rune har flere chevys jo ikke bare ford :thumbright:
Lazy rides brumunddal
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: Merke bøger

Post by Dommeren »

skummet wrote:Syntes det blir litt ensporet her jeg også :?
Er dette et forum for amcar interesserte eller er det for GM interesserte??
Tenkte ikke bare her inne men litt slik all over.
Har jo noen her inne også det er ikke det....... :dooh:
Torque dirty to me
User avatar
oldsrodder
Posts: 5659
Joined: 08 Oct 2006, 16:28
Location: Lørenfallet

Re: Merke bøger

Post by oldsrodder »

For meg er det viktigste at folk kjører, ikke hva de kjører. Men litt leppeslenging må jo tåles begge veier. Man får jo så både skap og hatt passer til tider :thumbright: :lol:
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og det burde alle andre også gjøre!!!!!!!
Image
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: Merke bøger

Post by Dommeren »

oldsrodder wrote:For meg er det viktigste at folk kjører, ikke hva de kjører. Men litt leppeslenging må jo tåles begge veier. Man får jo så både skap og hatt passer til tider :thumbright: :lol:
Det er det jeg kaller korrekt innstilling.
Men kan vi kalle de tilbakestående,de som forguder en produsent og merke,som ikke klare å se alle de flotte modellene som fins hos konkurentene
Torque dirty to me
User avatar
oldsrodder
Posts: 5659
Joined: 08 Oct 2006, 16:28
Location: Lørenfallet

Re: Merke bøger

Post by oldsrodder »

Eller er det slik at når de har kun et merke, slik at de er enestående :dunk: :dunk: :dooh:
Som eier av et GM produkt må jeg jo kanskje begynne med å si at GM har jo ganske mange merker å velge i , så det er kanskje lett å bli litt innesnødd på de merkene. Men jeg har jo flere merker og modeller jeg kunne tenkt meg. Her er en kort liten ønskeliste:
56 Ford F100
40 Ford coupe
68 Charger
70talls Dodge pick up
50 Mercury custom
A Ford 3w coupe
Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og det burde alle andre også gjøre!!!!!!!
Image
User avatar
57belair
Posts: 476
Joined: 02 Feb 2008, 10:00
Location: Porsgrunn

Re: Merke bøger

Post by 57belair »

Syns det er noe rart, med disse folka som er helt fikserte på ett merke, eller en bil.. :dunk:
Det er jo laget så mye fint, hos de fleste. :)
Mopar mennesker er nok de mest "merke-skrudde", jeg har møtt.. Men de finns sikkert i alle varianter.. :roll:
Chevrolet USA#1
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: Merke bøger

Post by Percy »

Noe kødd må man regne med :lol: :lol: det må være greit og fleipe litt :D
Er det trøyemerke til Tommy som provoserer ?


Mopar og Ford kunne jeg tenkt meg også :dooh: hyyyyysj ikke si det til noen,
biler jeg kunne tenkt meg

Mopar
Cuda 1970 er en feit kjerre eller en 1971 cab
B cuda 1968
Chager 1968-1970
Uff dette blir mye og ramse opp, tenk dere en Hemi Dart
eller hvor mange fine 50-60 talls biler det er :wink:
Det er utrolig mange fine Mopar pick uper :thumbright:

Ford
Alle liker vel Ford hehe, tenk hvor mange fine karosserier det er fra 1928-1942
:wink: utrolig mange fine og lage Hot Rod av :clap Men det er litt rart alle skal ha Chevymotor :roll:
Tenk så kult det hadde vært med en Ford SOHC motor :boink
Ford hadde flere fine karrosserier på 50-60 tallet, men da tenker jeg ikke på Mustang sorry.
Det er jo flest Ford pick uper :thumbright: tenk så mange herlige step side pick uper dem laget rundt 1935 :P
+ mange av dem andere.
Denne tråden passer i PRATESJUKT :hva Stig du tenker på så mye du :D

Det er som oOlds sier kjør med bilene :thumbright:
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: Merke bøger

Post by Dommeren »

Har jo også hørt at Mustang folk er relativt låste,men personlig møter jeg flest chebby mennesker som kan karaktiriseres som merke bøger
Torque dirty to me
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: Merke bøger

Post by Dommeren »

På denne tråden skal det være bilprat,så jeg tenkte den passet fint her,men flytt den gjerne :kooos:
Var ikke merkene til Tommy som jeg tenkte på ,men det er jo underlig at det er bare Chebby som gjelder....
Når det gjelder Chebby motorer i alle disse roddene er det vel litt fordi det enkelt å få tak i og at det er mange som har gjort det før(lettere å følge andres spor enn å tråkke ny løype).
I tillegg er jo chebby motorer pålitlige slitere
Torque dirty to me
User avatar
TommyV8
FrantzenRacing
Posts: 6820
Joined: 10 May 2006, 20:50
Location: Gan
Contact:

Re: Merke bøger

Post by TommyV8 »

Mange har jo et merke som de har flere favorittmodeller innenfor, derfor blir det jo at man liker et merke bedre enn et annet?
Er det ikke slikt?

Men man kan jo se på treff der Corvett- og Mustangfolket parkerer på egne plasser. Da begynner det å ta litt mer av mener jeg...

Det er noen modeller jeg ser ekstra på, men hvis jeg ser en bil med en stil jeg liker, så kikker jeg jo på den.
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: Merke bøger

Post by Dommeren »

TommyV8 wrote:Mange har jo et merke som de har flere favorittmodeller innenfor, derfor blir det jo at man liker et merke bedre enn et annet?
Er det ikke slikt?

Men man kan jo se på treff der Corvett- og Mustangfolket parkerer på egne plasser. Da begynner det å ta litt mer av mener jeg...

Det er noen modeller jeg ser ekstra på, men hvis jeg ser en bil med en stil jeg liker, så kikker jeg jo på den.
Det er sant det Tommy,er greit med favorittmodeller,men enkelte er mere låst enn andre.Føle seg truffet den som vil.
Ser vel også at classic chebby folk rotter seg sammen i klynger på treff ,her er det ikke mye ulikt Mustang eller corvette.....
Torque dirty to me
User avatar
Guffen
Posts: 2026
Joined: 05 Mar 2007, 13:43
Location: Enebakkneset

Re: Merke bøger

Post by Guffen »

trodde det bare fantes buick jeg........ :lure:men nå skal jeg gi meg med dette nettet,det er jo ikke noe for pensjonister..Fra mandag av finner dere meg og orginalbilen på bingoen... :dooh:
User avatar
1942
Posts: 2926
Joined: 10 Jul 2007, 12:29
Location: Jessheim

Re: Merke bøger

Post by 1942 »

Artig tråd dette :D

Jeg er enig at mange er låst i noen enkelte merker..... men tror ikke det er så mange, som vi tror :wink: er nok mange som liker andre merker en ""Sitt eget"" bare de ikke tør innrømme det :?


Sikkert mange som tror jeg har sveist med fast i Chevrolet merke, men har egentlig ikke det :dunk:

Er mange forder å Mopar`s jeg kunne ha tenkt meg! å ikke bare det, men kanskje jeg kjøper det en gang i fremtiden :D
Som foreksempel: mopar: 68-70 Chager, 70-71 Challenger, 71 Cuda, 41 Willys, 80 talls Ram... å ellers MYE MER

Ford: 67-72 Mustang, 53-56 F-100, 56 personbil, 40 Ford pickup, T-ford, A-Ford, 32 , 33, 34, 37, 39, 40, 46-48 OSV OSV OSV...... ..
sen 40 talls/tidlig 50talls pickupene til ford er også mye tøffere en Chevrolet Pickupene på den tida :thumbright:


Så nå vil vi høre åssen Gm å Mopar produkt ford gutta ville hatt & åssen Gm å ford produkt Mopar folka ville hatt :D
Last edited by 1942 on 20 Sep 2008, 12:17, edited 1 time in total.
1942 Chevrolet pickup
1963 Chevrolet pickup
Post Reply