hvis du skal ha skikkelig lyd i bilen så koster det fort KR... 6x9er i hattehyllen koster fort en 15-2000kr, gjerne enda mer om du skal ha skikkelig grom lyd... planet audio har ganske gode priser for effekten en får igjen.. jeg har et sett fra disse, kostet ca 2000kr og spiller fletta av det meste! disse er ganske tunge å drive, så her må du til med en forsterker. sony explod leverer som regel mye "bang for the buck", men er vel ikke helt oppegående hva gjelder justeringsmuligheter. her er igjen planet audio en fin konkurrent med relativt gode priser, og knallbra lyd!
ettersom jeg husker så er det vel små høyttalerer originalt i dashbordet på de bilene.. der kan du vippe opp dekselen på toppen av dashen, og erstatte de originale papphøyttalerne med rockford fosgate høyttalere som passer rett nedi hullet. disse lå på rundt en 600kr når jeg kjøpte et sett, men det er noen år siden... de er forresten 4" store

ellers så går det an å kjøpe seg en ferdig basskasse, eller at man bygger den selv. Jeg vil anbefale å kjøpe en separat forsterker for subkasse, da det gjerne blir veldig mye for en vanlig forsterker å jobbe med, om man skal drive både 6x9" er og et par subber.
ta gjerne kontakt på pm om det er noe du lurer i.. jeg har bygd anlegg i snart 10år, så vet etterhvert hva som fungerer og ikke fungerer...