www.FRANTZENRACING.com

Plassen for HD, Hot Rod, Custom, Van, Streetrace, dragrace & orginalt... Bare det er AMERIKANSK!!!
Dato/klokkeslett: 10 Sep 2010, 14:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stereoanlegg i en Oldsmobile?Trenger tips og hjelp
InnleggSkrevet: 09 Mai 2010, 04:09 
Avlogget

Som topic indikerer,så har jeg tenkt å bygge meg et ålreit anlegg i Oldsmobilen min. Men så lurer jeg på om noen har noen tips,eller bilder
på hvordan ting kan gjøres...Er ikke veldig erfaren med bilstereo (ca 0 erfaring og kunnskap fra før) så her må det nesten inn med teskje :dunk:

Hva slags høyttalere kan brukes hvor,hva må evt moddes,hvordan modde osv osv..Slike ting..

Bilen er altså en 1984 Oldsmobile Custom Cruiser...

Mange takk på forhånd :mekke: :D

Topp

Innleggets emne: Re: Stereoanlegg i en Oldsmobile?Trenger tips og hjelp
InnleggSkrevet: 17 Mai 2010, 09:14 
Avlogget

Hei!

Har bygget litt fra før, men det viktigeste er nok hvor mye penger du skal legge og hva musik du mest hører på?

Selv liker jeg hardrock og rockabilly.
Har prøvd og bygge med 6.5" føran-6x9" bak til en 4kanals forsterker og 2st 10" bass på en 2-kanals. Og stille så front+ bak høytalerne ikke får så mye dyp bass så de kan spille høyt og la basserne ta den dype bassen.

Mine siste bilstereo jeg byggt har jeg kun hatt en aktiv basskasse med inebygget forsterker og et par greie 6x9" med egen forsterker. spiller bra og er billigt!

Lykke till!

Ps. strømmen bilradio og bilradiolagret på svinesund er billige!

Topp

InnleggSkrevet: 21 Mai 2010, 00:01 
Avlogget

Har nå handlet meg cdspiller iallefall,ble en Pioneer 2-DIN som jeg satte opp der askebegeret normalt sitter.Bruker det jo ikke likevel,så brukte plassen til spilleren :)

Skal ikke ha noe sånn versting anlegg,men noe som låter godt i en så stor bil. Hører 95% på hardrock,heavy metal (alle sjangere;black/death/trash+++) og de siste 5% fordelt på litt rockabilly,Country og annet snacks..
Har 3 utganger på spilleren,Front,Back og Sub...

Pris: 4-5000kr så kommer jeg vel ganske langt? :)

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jul 2010, 14:18 
Avlogget
Brukerens avatar

hvis du skal ha skikkelig lyd i bilen så koster det fort KR... 6x9er i hattehyllen koster fort en 15-2000kr, gjerne enda mer om du skal ha skikkelig grom lyd... planet audio har ganske gode priser for effekten en får igjen.. jeg har et sett fra disse, kostet ca 2000kr og spiller fletta av det meste! disse er ganske tunge å drive, så her må du til med en forsterker. sony explod leverer som regel mye "bang for the buck", men er vel ikke helt oppegående hva gjelder justeringsmuligheter. her er igjen planet audio en fin konkurrent med relativt gode priser, og knallbra lyd!

ettersom jeg husker så er det vel små høyttalerer originalt i dashbordet på de bilene.. der kan du vippe opp dekselen på toppen av dashen, og erstatte de originale papphøyttalerne med rockford fosgate høyttalere som passer rett nedi hullet. disse lå på rundt en 600kr når jeg kjøpte et sett, men det er noen år siden... de er forresten 4" store ;)

ellers så går det an å kjøpe seg en ferdig basskasse, eller at man bygger den selv. Jeg vil anbefale å kjøpe en separat forsterker for subkasse, da det gjerne blir veldig mye for en vanlig forsterker å jobbe med, om man skal drive både 6x9" er og et par subber.

ta gjerne kontakt på pm om det er noe du lurer i.. jeg har bygd anlegg i snart 10år, så vet etterhvert hva som fungerer og ikke fungerer... ;)

(X)82 Dodge Ram
(X)74 Plymouth Valiant
(X)76 Dodge Volare
(X)82 Dodge Charger
(X)82 Dodge Omni

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet