1960 Oldsmobile 98

Legg ut en eller fler annonser på biler som du vil selge eller kjøpe.

Moderators: TommyV8, Percy, 1942, Stefan

Post Reply
User avatar
Airflow
Posts: 527
Joined: 30 Aug 2008, 13:09
Location: Rissa, Sør Trøndelag

1960 Oldsmobile 98

Post by Airflow »

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=57254027" onclick="window.open(this.href);return false;

Utrolig velholdt og fin urørt original bil vurderes solgt grunnet ferdigstilling av annet prosjekt. Bilen har gått hele sitt liv hos en familie i Belle Plaine Minnesota før jeg kjøpte den for 4 år siden.
Bilen er helt original med unntak av at fronten mest sannsynligvis har vært opplakkert en gang for lenge siden, og jeg fikk sandblåst og lakkert felgene da jeg satt på nye hvitside radialdekk. Utvendig har den litt patina, men må sies å være meget bra for alderen. Innvendig er den helt utrolig. Ingen slitasje i seter, litt slitasje på gulvteppe på førerside etter inn og utstigning. Fikk lagd gjennomsiktig plasttrekk bak (som var vanlig på 60tallet) før vi kjørte til Rättvik på Classic Car Week i fjor sommer. Dette er meget fint og beskytter godt. Jeg installerte seler bak for montering av barnestoler.
I bagasjerommet ser det ut som nytt og allt er der som originalt.
Teknisk er bilen også meget bra. Allt av bremser med unntak av hovedbremssylinder. bremsesylindrer fram og slanger er byttet. Nye bremsesylindrer og slanger fram følger med. Ny original bensinpumpe, Edelbrock forgasser og luftfilterhus er også montert. Original forgasser, repsett og luftfilterhus følger med. Plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk er nylig byttet. Eksosanlegget er også av nyere dato.
Bilen går utrolig godt og er fantastisk god å kjøre. 394 Rocket motoren har mye krutt og er en utrolig fin motor. Her er det bare å sette seg inn, vri om nøkkelen og cruise på korte eller lange turer.
Den har gått kun 52100 miles og ut i fra tilstanden på interiøret er det ingen tvil om det. Originale brosjyrer og instruksjonsbok med protektoplates følger med.

Robin Johan Ramsø
92060875
Rissa, Sør Trøndelag


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV (ooops...tyskerutgave av Chevy Corvair)
69 Chevy Caprice
78 Ford F150
08 Jeep Patriot
08 Buick Enclave
Post Reply