hillbillys styrene heaven

Samler du på bil-byggesett, modellbiler, "bygger" biler ved hjelp av photoshop, eller lignende?

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

Jeg drev å ryddet litt å fant fram noen gamle byggesett jeg har som desverrre jeg har hatt litt ukyndig hjelp til å pakke bort. Gamle tanter har tydeligvis ikke forståelse for hvor skjøre disse er :( Av disse var ca 85% ferdig bygde.
Image
Image
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

Jeg hadde også tatt vare på eskene og eske lokkene til de flest jeg har hatt siden jeg var liten gutt, små gutter samler på det meste, til mødres :rant store frustrasjon. Men der hadde musene vært å kost seg å bygd hus, så jeg tok bilder av dem, så har jeg hvertfall dem å se på.
Image
gamelt bygge sett jeg fikk av min onkel for herrejøsses mange år siden og har vært bygd opp i mange skjebner å er vel ganske ødelagt.

Image
Dette fikk jeg av min farmor når jeg var 10-11 år har lidd en litt bedre skjebne en forige men ikke så mye

Image
tja si det disse ligger i eskene enda, dem var sikkert billige :dunk:

Image
Dette var i hvertfall billig kjøpt engang jeg var hos bestemor å kjedet meg.

Image
Bygd rett opop av esken for engangs skyld ellers hadde jeg en tendens til å skulle bare skulle bare :dunk:

Image
Bygd opp litt annerledes en på esken ble gul å senket uten kompressor

Image
Billi billig fly, kanskje ryan air?? :lol:

Image
Nok et fly litt rart et det ble såpasse med fly da dette aldri har vært noen intresse

Image
Image

Image

Image
Ligger i deler klar for ombygging for x antaal gang

Image
ligger partert i deler trur det var taksenking og seksjonering på gang

Image
Et av de første bil settene jeg husker trur jeg fikk det til jul eller bursdag når jeg var 5/6 år
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

Image
Fikk av min barndoms kjæreste til bursdag 8/9 år?

Image
Fått av min tante å onkel de hadde denne med seg fra USA :usaflagg

Image
:hva denne må jeg nesten ha fått hivd etter meg

Image
Kjøpt av meg og en venn på handle tur når vi var 11/12 år

Image
Tja si det

Image
Kjøpt i Bodø når jeg var der med tante og onkel på besøk hos slektninger ble bygd der opp og.

Image
Kjøpt i moss på Frisenfeldt da de hadde litt utvalg

Image
Samme med denne tror jeg

Image
Denne ligger i deler halveis bygd om til pick up :(
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

Image
Dette flyet hadde jeg tidlig, det svevde faktisk bra :klaapp:

Image
Denne ligger i deler ble håndmalt noen forferdelige flammer på den og matt svart som ble den blankeste sletteste svarte jeg har fått til :lure:

Image
Denne mener jeg at ble kjøpt i Strømstad engang før bensinen hadde passert 5 kr

Image
kjøpt i Moss tror jeg å ble bygd opp som Red Baron hvis noen husker roman serien Highway Cowboys så var det bilen som hadde hovedrollen der.

Image
Husker ikke hvor dette kommer i fra men husker at jeg betalte 50kr

Image
Dette ligger i esken halvbygd og tak senket og matt svart :dunk: Trur det ble kjøpt på saker og ting i Mysen

Image
Påbegynt men aldri fullført

Image
Dette er gammelt det første flyet jeg såvidt jeg husker, ble påbegynt av meg ene tanten min, men så forsvant det vi hadde fått sammen å ble aldri sett noe mer :lure: , så resterende deler ligger i esken
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

Image
å nok et fly

Image
En tre i en boks med clasic chevys ble kjøpt i Drammen når jeg var på besøk hos tante. Lå urørt lenge helt til jeg fikk kona hektet på bygging, å ho er så pirkete så det ble bra biler av det. :thumbright:

Image
Bytte til meg av en kamerat halvbygd, ble vel egentlig ikke noe mer en det

Image
Denne ble bygd som matt svart hot rod

Image
å nok et fly

Image
Denne ble bygd rett ut av esken umalt :hva for den var støpt i en herlig spøkelsesaktig grå, dekaler ble heller ikke satt på. Kjøpt i Moss

Image
Kjøpt i Moss å først bygd rett opp å så ligger den i deler for lissom å bli forbedret :dunk:

Image
Kjøpt billig i en eller annen butikk for det manglet krom og glass

Image
Image
Image
disse og 3 til ble kjøpt billig på saker og ting i Mysen da de hadde ligget å samlet støv i en evighet.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
otern
Posts: 8
Joined: 13 Dec 2010, 20:36
Location: brumunddal

Re: hillbillys styrene heaven

Post by otern »

ramchargeren har faktisk jeg også,finnes flere biler i high roller serien,jeg har også camaro 4x4,og ford f-150,og vet at det finnes chevy luv pickup og gmc pickup
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

sier du det har bare ram chargeren jeg har sett, har faktisk to som jeg har ødelagt i barndommens overmot.
Last edited by hillbilly on 25 Apr 2011, 19:30, edited 1 time in total.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

Image
denne fant jeg i søpla den gang jeg kjørte søppelbil er rimelig komplett utrolig nok.

Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Men heldigvis finnes ebay så man kanskje kan rette opp i feilene fra barndommen. :tommelO

Image
Denne ble også kjøpt på saker og ting

Image
Denne kjøpte jeg på et markeed engang og fikk heldigvis aldri begynt på :mrgreen:

Det var det jeg hadde hjemme, må nok komme meg til svigers å hente resten av haugen som ligger der og.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
otern
Posts: 8
Joined: 13 Dec 2010, 20:36
Location: brumunddal

Re: hillbillys styrene heaven

Post by otern »

amt har jo begynt og gi ut igjen noen av disse gamle lastebilsettene nå,og prisen er ikke ille heller.

her er de 2 andre high roller settene jeg har:
Image
Image

var vist ikke camaroen jeg hadde,men chevelle,da finnes det disse settene i high roller serien:
camaro,chevelle,chevy luv,ramcharger,gmc pickup,ford f-150
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

se der ja, likte godt den pick upen der, jeg får sjekke ut de amt settene.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
User avatar
57belair
Posts: 476
Joined: 02 Feb 2008, 10:00
Location: Porsgrunn

Re: hillbillys styrene heaven

Post by 57belair »

hillbilly wrote:Image
Artig å se bildene :tommelO
Denne mener jeg var første truck'n jeg kjøpte. Må ha vært i '76 eller '77.. :shock: Svensk tv sendte tv-serien oxo :!: kanskje fler som så den :?:
Chevrolet USA#1
User avatar
hillbilly
Posts: 104
Joined: 29 Jul 2009, 18:39
Location: Våler i Østfold

Re: hillbillys styrene heaven

Post by hillbilly »

Svenskene hadde bra smak for tv programmer de, :tommelO
Jeg fikk tak i pilot episoden av serien den de lager som prøve for de settet i gang med serien.
Ser det går ann å få tak i serien på ebay nå, frister litt å kjøpe den, er noe med trucking fra søtti åra.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses." -Elwood Blues
Post Reply