Indy500

Hvem er du? Skriv litt om deg selv!

Moderators: TommyV8, Percy

indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: Indy500

Post by indy500 »

Ja det er langt fra noen strøken bil, men litt utfordringer liker vi ;)
Har en del jobb med rusta men får bare starte i en ende! Men bilen skal på veien til våren, blir ikke noen premie sanker med det første men det får bare vær så lenge jeg har skikkelig cruiser på sommern :)
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
Pimpala
Posts: 348
Joined: 04 Mar 2008, 19:32
Location: Molde
Contact:

Re: Indy500

Post by Pimpala »

Airflow wrote:Velkommen!
Søskenbarnet mitt hadde den Camaroen for lenge siden. Hadde kompressormata 350 i den en liten stund før han solgte den til en kompis. Han igjen satte på en grusom vinge bak på den. Husker ikke om det var søskenbarnet mitt eller kompisen som fikk den lakkert. Husker at det var en fin bil.
Hvor er den nå?
Blir bra med Chevelle! Få den godkjent før du setter på nye bremser. Fikk høre fra Amcar at tilsynet når har blitt streng på å sjekke om det er støv belger(eller hva det nå heter) på stemplene. Ikke mange av wilwood caliptrene som har det.
Har begynt å godkjenne Wilwood bremser nå :-).
Finnes skriv om det så bare å kjøre på :-).

Gratulere med tøff bil Erik :-)
Ser ut til å bli helt riktig :-)
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: Indy500

Post by indy500 »

Takk for det Stephan :) har gått og sett så lenge på bilene deres no, er vel på tide å prøve å følge på!
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
bad luck
Posts: 876
Joined: 19 Apr 2012, 21:39
Location: sunde i sula komune,MØRE OG ROMSDAL

Re: Indy500

Post by bad luck »

ikke for og herpe tråden,men er det nok og bytte caliper og skiver for og få bedre bremser,eller må man bytte bremsekraftforsterkern og :reeead: :?: :?:

ikke verdens beste bremser på camaroen heller :dunk:
Gløym det ,gå og legg deg
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: Indy500

Post by indy500 »

Det kommer veldig ann på hva du har montert fra før. Mange opplever ved opgradering til store bremser, at man faktisk får mye bedre resultat bare med en mekanisk MC. Mye bedre følelse i bremsene.
Grunnen til dette er vel at de fleste kjører litt friserte motorer med hvasse kammer, som da gjør at vakumet ikke er mye og skryte av.
Har prøvd tidligere med vakum forsterkere, men synst fortsatt ikke bremsene ble så mye og skryte av, når man legger mye penger i en bremseoppgradering vil man helst ha valutta for pengene. Har selv tenkt og oppgradere til hydraboost på chevella nå, er vel det de fleste anbefaler. Men ingen personlige erfaringer med det. Skal handle med hydratech.
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
bad luck
Posts: 876
Joined: 19 Apr 2012, 21:39
Location: sunde i sula komune,MØRE OG ROMSDAL

Re: Indy500

Post by bad luck »

Mine bremser er helt orginale vil jeg tror fra 1973....er ikke direkte dårlige,men hadde ikke skadet med noe bedre....


får sjekke litt hva dette evt vil koste,er ikke noe jeg MÅ ha :lure:



snakkes :thumbright:
Gløym det ,gå og legg deg
indy500
Posts: 198
Joined: 05 Dec 2014, 07:55
Location: Molde

Re: Indy500

Post by indy500 »

Sikkert skiver framme og tromler bak da? Mange komplette kit og få tak i til en grei penge. Sjekk ut http://www.ss396.com" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
"..a true hot rodder wouldn't be content until he had created a car so violent, so totally sick that the act of dropping the hammer would result in instant death. Anything less results in the need to go faster."
-Tony DeFeo
User avatar
bad luck
Posts: 876
Joined: 19 Apr 2012, 21:39
Location: sunde i sula komune,MØRE OG ROMSDAL

Re: Indy500

Post by bad luck »

ja skiver foran og trommel bak ja....takk for linken :thumbright:
Gløym det ,gå og legg deg
User avatar
crispo
Posts: 396
Joined: 01 Apr 2008, 22:00
Location: Råde

Re: Indy500

Post by crispo »

En veldig forsinket velkommen hit hilsen. :usaflagg
Crispo
1972 PONTIAC LeMans
Post Reply