TomA

Hvem er du? Skriv litt om deg selv!

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
User avatar
Toma1965
Posts: 2
Joined: 02 Dec 2012, 21:17
Location: Gjøvik

TomA

Post by Toma1965 »

Hei
Jeg er 47 år og har hatt interesse for amcar siden jeg var 17 år og fikk se et nummer av bladet Amcar med bilde av en sort og en rød Dodge Charger på fremsiden.

Første amcar jeg kjøpte i 1985 var en Ford Fairlane 500 1965 med frisert 289 og 4 trinns manuell, knall gul med sort panser og postkasse på panseret.

1988 var vi i Trondheim og hentet en Mustang Mach 1 1973 som var flake lakert og med motiver, denne ble brukt den første vinteren og noen år som den var før den ble restaurert i original stand og er nok den bilen som jeg har hatt til nå som jeg har blitt mest fornøyd med resultatet av oppbyggingen. Det ble laget en artikkel på denne i Amcar 1993. Mustangen ble solgt etter 12 år tilbake til Trondheim i 2000.

Jeg hadde også en Ford LTD stasjonsvogn som bruksbil på slutten av 90 tallet.

Etter et opphold på 10 år så var jeg i Larvik etter en El Camino 1965 objekt som nå blir bygget opp igjen med LS3 motor, T56 gearkasse, Moser 9" aksel med Wave Trac og 4.11:1. Hotchkis chassis, Wilwood 13" bremser og Unisteer tannstang. Tror dette kan bli en morsom bil som jeg kan skrive litt om når jeg skal begynne å sette den sammen etter jul.

Jeg har også en Nova Wagon 1963 som jeg kjøpte i sommer for å ha som sommerbruksbil. Denne skal bare få vanlig vedlikehold foreløpig frem til El Caminoen blir kjøreklar.
Så litt arbeid har vi foran oss her på Gjøvik fremover, har ikveld fått beskjed om at konteineren med delene kommer i slutten av uka....tidlig julekveld i år!

Tom Arne
elcamino
Posts: 7246
Joined: 17 Aug 2006, 20:43
Location: Sin City

Re: TomA

Post by elcamino »

Velkommen hit :usaflagg får lage en prosjekt tråd om elcaminoen din :usaflagg
Lazy rides brumunddal
User avatar
Toma1965
Posts: 2
Joined: 02 Dec 2012, 21:17
Location: Gjøvik

TomA

Post by Toma1965 »

El Caminoen vil bli fult dokumentert når jeg begynner med å sette den sammen, men vil vente på at alle papirer vedrørende ombygging fra Statens Vegvesen er klare.
Da vil det komme jevnlige oppdateringer i en egen tråd om prosjektet.
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: TomA

Post by Percy »

Velkommen Tom A, to fine Cheva modeller :tommelO
:tommelO Ja du må lage en tråd under " DIN BIL" gleder meg til garasjebilder :tommelO
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
willywiner
Posts: 4382
Joined: 08 Mar 2007, 13:33
Location: Charlottenberg

Re: TomA

Post by willywiner »

Velkommen
™©WILLYWINER©™
HOBO CRUISERS
User avatar
pappa wolf
Posts: 305
Joined: 23 Sep 2011, 09:24
Location: Nakkerud/buskerud

Re: TomA

Post by pappa wolf »

Velkommen ombord.
User avatar
kustomchry
Posts: 1087
Joined: 15 Apr 2007, 19:10
Location: Alta
Contact:

Re: TomA

Post by kustomchry »

Høres ut som kule biler begge 2 :tommelO ser frem imot bilder ja :P
Tor Ivar
Post Reply