TyGmA

Hvem er du? Skriv litt om deg selv!

Moderators: TommyV8, Percy

Post Reply
User avatar
TyGmA
Posts: 21
Joined: 29 Sep 2012, 12:52
Location: Ullensaker

TyGmA

Post by TyGmA »

Gadd vite hvor lenge jeg egentlig har kjent til frantzenracing.com, men aldri fått surra meg inn her før nå ;)
Oppdaget verden i 78, utdannet bilmekaniker og etter noen år som veiarbeider er jeg nå på vei inn i fordypning av motormek og maskinering. Lykkelig samboer med tålmodig kjerring som har vokst opp i baksetet i gammal "olds", nyere stasjonsvogn som bruksbil, ett lite krypinn fylt med alt jeg trenger for å leva, campingvogn på fast plass og femtitaller i "garasjen". Har rukket å få 3 barn før jeg forsto hva som forårsaket fenomenet. Siste skudd på stammen er 6 uker gammel i dag :D

Er ikke noen førstegangs amcar eier, men interessefeltet for bil har vært ganske bredt i alle år før jeg nå di siste åra har bikket mer og mer mot amcar. Har eid alt ifra raske plastikkbiler til gamle rusthauger av både europeisk og amerikansk opprinnelse.. vandret noen år i van miljøet før jeg nå har funnet min plass i bilmiljøet...flatbil er tingen for meg.

I skrivende stund er jeg en stolt eier av "Vicky", en 57 Ford Fairlane Town Victoria...som ikke er av de mest vanlige 57 Ford'a man ser langs veien.
Dette har vært en av 2 drømmebiler siden jeg først fattet interessen for amcar på yrkesskolen tilbake på 90 tallet..og når den dukket opp på nettet tilsalgs i sommer var jeg ikke sen om å kaste meg rundt og fikk kloa i den.
Mange har nok sett bilen før og etter at jeg har snusa litt rundt på historikk vet jeg at det er folk her inne som både har hatt kloa i den og som har vært med på restaurering/customisering/lakkering av bilen flere år tilbake.

Oppretter en tråd om bilen her inne i løpet av dagen, da det i vinter skjer store forbedringer på den. Bilen er i meget grei bruksstand men er man pirkete så er det rom for masse utbedringer. Motor og gir er allerede ute og skal bygges opp på nytt samt at hele det elektriske annlegget nå ligger i en plastpose i påvente av en en tur på fyllinga hvor det skal stedes til siste hvile ;)

Håper at jeg kan dra nytte av forumet, og at dere andre kanskje kan dra nytte av meg om så skulle være :D
For dere som lurer på bilen...så får dere en sniktitt her...
57n.jpg
57n.jpg (56.36 KiB) Viewed 4019 times
If it ain't broken, don't fix it!

https://www.facebook.com/Tgarasjen
User avatar
willywiner
Posts: 4382
Joined: 08 Mar 2007, 13:33
Location: Charlottenberg

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by willywiner »

Velkommen
™©WILLYWINER©™
HOBO CRUISERS
User avatar
kustomchry
Posts: 1087
Joined: 15 Apr 2007, 19:10
Location: Alta
Contact:

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by kustomchry »

Tøff bil med helrett stuk :tommelO 8)
Tor Ivar
User avatar
moparman
Posts: 401
Joined: 20 Jul 2008, 09:38
Location: telemark
Contact:

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by moparman »

Velkommen hit :usaflagg :usaflagg Cool bil du har :hva :hva
moparman
1968 dodge charger
1974 dodge van B200 big block
1976 dodge maxi van B200 big block
1969 dodge dart 383 overtatt av kona
www chargernorway.com
Percy
FrantzenRacing
Posts: 23237
Joined: 10 May 2006, 23:19
Location: 2010 Strømmen N
Contact:

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by Percy »

:wink: Velkommen unge mann :P uten navn.......... hehehe :P

Lag gjerne en tråd om bilen din under " Din Bil " :tommelO Vi liker bilder :D
ImageFrantzen RacingImageImage
User avatar
TyGmA
Posts: 21
Joined: 29 Sep 2012, 12:52
Location: Ullensaker

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by TyGmA »

Hehe...jo takk for velkomsten!!

Navnet er egentlig Christian..glemte det litt i farta ;)

Brakka er fin som gull den, og jeg elsker "stuket" på den selv... skal lage en tråd på den og verkstedet så snart jeg finner tiden til det.
Med en 6 uker gammel sønn i hus så er det han som bestemmer "fritiden" til far om dagen ;)
Tråd og bilder kommer...."kanskje" allerede ikveld om junior er snill å legger seg etter maten :P
If it ain't broken, don't fix it!

https://www.facebook.com/Tgarasjen
User avatar
Dommeren
Posts: 4113
Joined: 23 Feb 2007, 19:28
Location: Løken

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by Dommeren »

Velkommen så masse, fint stuk på kjerra di ja :tommelO
Torque dirty to me
User avatar
TommyV8
FrantzenRacing
Posts: 6820
Joined: 10 May 2006, 20:50
Location: Gan
Contact:

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by TommyV8 »

Hei og velkommen Christian.
Bra du endelig registrerte deg, hvis du bare har vært en snik-titter :lol:
Madford
Posts: 34
Joined: 18 Sep 2012, 23:56
Location: Båstad

Re: TyGmA & Vicky's Garage..

Post by Madford »

Halla Christian :D Fett med 57 vetu. Knallbra stuk på Fairlanen din. Er den som min så er du vel ikke akkurat kompis med fartshumper du heller.
Blir gøy å se fremgangen din, min blir å bruke som den er ut neste sesong da c10'en står for tur først.
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid.


57 Ford Fairlane 500 4topp
76 Chevy C10 picup
66 Scania 57/58 Buss
User avatar
TyGmA
Posts: 21
Joined: 29 Sep 2012, 12:52
Location: Ullensaker

Re: TyGmA

Post by TyGmA »

Denna finnes ikke kjørevennlig på norske veier i det hele tatt :P
Er nesten så jeg har vurdert å heve'n ett par tommer bak igjen men da forsvinner litt av stuket...så jeg er usikker. Selv med dempera fulle av luft så kommer ikke bakskjermen over felgkanten :P
Fremgang er morro...eneste kjedelige er at i år så er det stort sett det man "ikke ser" som blir gjort, så da må de knipses mye og dokumentere.
Litt artig at dere endte opp med den 57'n jeg først hadde tenkt å kjøpe Tron Wiggo :D
If it ain't broken, don't fix it!

https://www.facebook.com/Tgarasjen
Post Reply